Försäkring vid könsbyte

Måste man väl få göra! prova att ringa försäkringsbolagen, det är din djupa övertygelse att du är en kvinna :tuttar , att du kör som en kärring räcker inte :arsele .

Är de inte nya lagar till 2006 som säger att tjejer inte ska få billigare försäkring

JonasSE skrev:
2079659 Om man byter kön får man teckna tjejförsäkring då?

Det kan tyckas vara så att det är könet som bestämmer vår plats i dagens samhälle. Det patriarkala arv vi har med oss har utformat den västerländska kulturen på ett sätt som inte bara nedvärderar utan även diskriminerar mannen.

I århundraden, ja till och med årtusenden, har mannen varit den som försörjt sin flock, sin stam, sin familj trots detta väljer nu samhället den korrupta politikens väg och frångår vad som givits oss av evolutionen.

Att en man skall straffas, endast för den anledningen att han inneha bättre fysiska fördelar för överlevnad, är absurt. Att en man inte skall kunna åka motorcykel utan att behöva offra sitt kanal + abonnemang är oroväckande.

Säg mig skall enda sättet att frångå samhällets hat vara att stympa sin mest trogne kamrat. Att välja bort denna symbol för fruktbarhet som dyrkats genom årtusenden.

Det tycks vara så... och det äcklar mig. Våga behålla din penis!!!

Olof.B skrev:
2079767 Jag ska nog fan ta ett snack med den där DO :mad:
Diskrimineringsombudsmannen är en kvinna. Tycker inte hon att det är diskriminerande att ha titeln diskrimineringsombudsMAN??? :va

Firefly skrev:
2079791 Diskrimineringsombudsmannen är en kvinna. Tycker inte hon att det är diskriminerande att ha titeln diskrimineringsombudsMAN??? :va

Det borde hon ju tycka tycker man... :confused: Aja...

Då borde det inte få heta represenTANT heller.

Nypan83 skrev:
2079746 Det kan tyckas vara så att det är könet som bestämmer vår plats i dagens samhälle. Det patriarkala arv vi har med oss har utformat den västerländska kulturen på ett sätt som inte bara nedvärderar utan även diskriminerar mannen.

I århundraden, ja till och med årtusenden, har mannen varit den som försörjt sin flock, sin stam, sin familj trots detta väljer nu samhället den korrupta politikens väg och frångår vad som givits oss av evolutionen.

Jag kan inte bestämma mig. Antingen är du full och skitjobbig eller så är ju jätterolig.

Victor skrev:
2079837 Jag kan inte bestämma mig. Antingen är du full och skitjobbig eller så är ju jätterolig.
Politiskt ironisk skulle jag säga!

Firefly skrev:
2079791 Diskrimineringsombudsmannen är en kvinna. Tycker inte hon att det är diskriminerande att ha titeln diskrimineringsombudsMAN??? :va
Säkert!

Olof.B skrev:
2079802 Det borde hon ju tycka tycker man... :confused: Aja...

Hahaha

Olof.B skrev:
2079802 Det borde hon ju tycka tycker man... :confused: Aja...

Varför det? DO handhar etnisk diskriminering. Du tänker nog på JämO, Jämställdhetsombudsmannen, men det är ju just en man, Claes Borgström, så då blir inte skämtet så slagkraftigt... :tungan

sgtpepper skrev:
2079924 Varför det? DO handhar etnisk diskriminering. Du tänker nog på JämO, Jämställdhetsombudsmannen, men det är ju just en man, Claes Borgström, så då blir inte skämtet så slagkraftigt... :tungan
Glädjedödare... :rolleyes: :hihi

Back