Försäkring TL1000S?

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Jag har försökt med olika bolag, men får bara ruggigt höga premier på denna modell. Jag ska dela på denna hoj med en herre född 1958, trots hans ålder, tid han haft hojkort och bor utanför stan är premierna relativt höga!??!?

Innan hagelstormen kommer: Vem har det ekonomiska intresset i hojen?

NoPinky skrev:
2227727 Innan hagelstormen kommer: Vem har det ekonomiska intresset i hojen?

Han betalar, min del är att jag också kör den, och jag servar, donar och fixar, så ekonomiska delen ligger på honom, men lovade leta på nätet efter billigaste möjliga försäkring, men tänkte om någon som kör TL har tips på vilka som är billigast?

rfb skrev:
2227732 Han betalar, min del är att jag också kör den, och jag servar, donar och fixar, så ekonomiska delen ligger på honom, men lovade leta på nätet efter billigaste möjliga försäkring, men tänkte om någon som kör TL har tips på vilka som är billigast?

Testa Folksam. Jag tror att de har den billigaste försäkringen på TL1000s

Fick det förmånliga priset 108 000 /år på en TL av något bolag när jag kollade ny hoj i våras =)

rfb skrev:
2227732 Han betalar, min del är att jag också kör den, och jag servar, donar och fixar, så ekonomiska delen ligger på honom, men lovade leta på nätet efter billigaste möjliga försäkring, men tänkte om någon som kör TL har tips på vilka som är billigast?
Kolla då så att försäkringen även gäller andra förare och inte bara den som har det ekonomiska intresset i hojen (en del försäkringar har ett sånt villkor).

Ja har min TL1000S hos Trygg Hansa å betalar 8100 spänn hel/hel, de e ju rätt överkomligt iaf :)
Så kolla me dom.

Kanske skulle säga att ja e 31 år, bor i stockholm å har haft mckort i 13 år.

rfb skrev:
2227716 Jag har försökt med olika bolag, men får bara ruggigt höga premier på denna modell. Jag ska dela på denna hoj med en herre född 1958, trots hans ålder, tid han haft hojkort och bor utanför stan är premierna relativt höga!??!?

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back