Försäkring till ZX10R -04:A

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Måste hitta ett försäkringsbolag som har öppet och (vettiga priser) så gott det nu går!
Kom med förslag! Skall försäkra idag!!!

zx10 försäkring

Av alla bolag som jag kollat inför varje säsong så blir Folksam billigast för mig,

Jag har iofs 35 årsförsäkringen och betala ca 550:- månaden för halvf / helår på min zx10-06 men jag tror dem var billigast även vad gäller vanlig icke helårsförsäkring.

Då är jag skriven i Lysekils kommun...om dem har öppet idag vet jag inte, kollla Salus Ansvar oxå, dem var billigast for min jobbarkompis och hans Traja 955-00 och han bor i Gbg.

Hoppas det löser sig...kolla med insplanet.com ( försäkringsmäklare ) har öppet jämt å kan tecka försäkring för dig, dem letar upp billigast, jag använder dem ofta med lyckat resultat..

/ Martin

Av alla bolag som jag kollat inför varje säsong så blir Folksam billigast för mig,

Jag har iofs 35 årsförsäkringen och betala ca 550:- månaden för halvf / helår på min zx10-06 men jag tror dem var billigast även vad gäller vanlig icke helårsförsäkring.

Då är jag skriven i Lysekils kommun...om dem har öppet idag vet jag inte, kollla Salus Ansvar oxå, dem var billigast for min jobbarkompis och hans Traja 955-00 och han bor i Gbg.

Hoppas det löser sig...kolla med insplanet.com ( försäkringsmäklare ) har öppet jämt å kan tecka försäkring för dig, dem letar upp billigast, jag använder dem ofta med lyckat resultat..

/ Martin

Fan! Jag kollade med Folksam men jag fick halv/helår för 20611kr och då är jag ändå 31bast men bor i Stockholm!

/ Martin

De funkar hyfsat men lita inte blint på dem. På min DRZ:a hävdade de att det omöjligt gick att försäkra den billigare än ~15000 Hel/Hel - när jag letade själv hittade jag för ~5000 Hel/Hel.:)

Så kolla upp själv OCH använd dig av försäkringsmäklare, tänk också på att vissa bolag har alternativ som att alltid har i garage över natten, alltid använder skinnställ etc. dessa brukar sänka premien rejält!

Trygghansa
IF
Folksam
Saluansvar
Länsförsäkringar
...fler?

Lycka till!:tummenupp

De funkar hyfsat men lita inte blint på dem. På min DRZ:a hävdade de att det omöjligt gick att försäkra den billigare än ~15000 Hel/Hel - när jag letade själv hittade jag för ~5000 Hel/Hel.:)

Så kolla upp själv OCH använd dig av försäkringsmäklare, tänk också på att vissa bolag har alternativ som att alltid har i garage över natten, alltid använder skinnställ etc. dessa brukar sänka premien rejält!

Trygghansa
IF
Folksam
Saluansvar
Länsförsäkringar
...fler?

Lycka till!:tummenupp

Problemet är att jag får hojen idag kring 14,00 tiden och vill givetvis ut och åka trots regn!

gör som du vill...

folksam e bara bra om du fyllt 35.......

kolla med farsan din:näsblod

kör 04 zx10 och den går utav helvete, på slangen hela tiden och stoppisar sladdar klotningar mm...

kul som satan, synd att det e vinter nu bara:gnissla

tänk också på att vissa bolag har alternativ som att alltid har i garage över natten, alltid använder skinnställ etc. dessa brukar sänka premien rejält!

Tänk på att många bolag har detta som krav, utan att nämna det när du tecknar via telefon.

Dock gäller ju distansförsäljningslagen om du ringer och tecknar idag, d.v.s. du har 14 dagars ångerrätt.

/Disco

Dalarnas "Länsförsäkringar" var billigast för mig fast jag är gubbe på 40:tummenupp 954:an kostar 8500kr helår/helförsäkring. Alla sa att folksam var billigast men inte i mitt fall, gäller att ringa runt, lycka till :tummenupp

Fördelen med folksam-bas som jag har är att den är avställningsbar, inga krav på förvaringen/lås utöver 2st godkända lås (varav ett är styrlåset).

Om man räknar på min (inte en ZX10R) så kostar den ca. 13.000 kr hel/helår, ställer man av den så kostar det 160kr/mån. Kör man i typ 7 månader så blir totalkostnaden ca. 8.000kr..

Last edited:

/ Martin
Hur fungerar den försäkringen måst man betala 550kmån i 12 månaden eller betalar man i månaden och stäler av den när man vill?

Problemet är att jag får hojen idag kring 14,00 tiden och vill givetvis ut och åka trots regn!

Hej! Jag hoppas du hittar en vettig försäkring, berätta hur det gått när du är klar.
Va själv på jakt efter en 04 ninja men nu har jag valt att vänta pga försäkringen,, Jag fick från Trygg Hansa 35000 hel/helår eller 21000 halv/ helår och då har man ändå 40+ rabatt. :huvet Har inte orkat kolla vidare.
Lycka till och ta det lungt ute i regnet // Tony

Hej! Jag hoppas du hittar en vettig försäkring, berätta hur det gått när du är klar.
Va själv på jakt efter en 04 ninja men nu har jag valt att vänta pga försäkringen,, Jag fick från Trygg Hansa 35000 hel/helår eller 21000 halv/ helår och då har man ändå 40+ rabatt. :huvet Har inte orkat kolla vidare.
Lycka till och ta det lungt ute i regnet // Tony

Läs: Folksam SMC (Broms och Kurv) kurs, Thats the only way...
i af om du bor i Sthlm och är 35.

Jag är 31år har haft mc-kort i 5år bor i Segeltorp!

TryggHansa Hel/45209kr Halv/30209 Trafik/19970

Folksam Hel/40000 Halv/20611 Trafik/11938

IF Hel/52000 Halv/26150 Trafik/14083

Länsförsäkringar Hutlösa skrev ej siffrorna!

Salus Ansvar Stängt helger!

Och detta gäller för en ZX10R -04:A Honda CBR1000RR -04:A var mycket billigare! IF Hel/16000kr år men nu skiter jag i vilket och köper en Kawa!!

Last edited:
Ni som får höga premier från Folksam är uppenbarligen inte SMC medlem och har inte gått deras Broms och Kurvkurs (Rätta mig om jag har fel). Läs: SMC

Säger som Farbror Barbro: Det finns inga genvägar fram till det perfekta ljudet... :D
[YOUTUBE-ID]clHfc-WsM_g[/YOUTUBE-ID]

Ni som får höga premier från Folksam är uppenbarligen inte SMC medlem och har inte gått deras Broms och Kurvkurs (Rätta mig om jag har fel). Läs: SMC

Säger som Farbror Barbro: Det finns inga genvägar fram till det perfekta ljudet... :D
[YOUTUBE-ID]clHfc-WsM_g[/YOUTUBE-ID]

Tack för den infon!
Det var ju en grym skillnad på premierna.
Kanske man blir ninja ägare till våren.:)

Hur fungerar den försäkringen måst man betala 550kmån i 12 månaden eller betalar man i månaden och stäler av den när man vill?

Tyvärr är det en helårsförsäkring......men jag skrev över hojen på tjejen förra vinter så då slapp jag ju betala, men skiter nog i det denna vintern....kanske inte känns så kul å pröjsa 550 när den står still men men, det e som det e..

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage