Försäkring till Superblackbird XX

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Någon som har en HONDA CBR Superblackbird runt -97 och vad betalar ni i försäkring för en sådan?

cbr 1100xx

tja, polaren hade en 97'. Han bor i stockholm och är 27 år.

Betalade 3000,- p. kvartal helförsäkring i Bilsport & MC. Vet inte om det var hel eller halvårs försäkring

Min kompis är runt 35 och har kört hoj i typ 13 år.
Köpte en splirrans Blackbird i fjol och pröjsade runt 16 papp.
Fick sin nota från Trygg-hansa för året i går... fem tusen.
Och dom skulle höja med 60%. Säger bara vilket svin han är...
Han bor för övrigt i Mölndal.

Kör försiktigt!

Dxxx

Marsipulami skrev:
Någon som har en HONDA CBR Superblackbird runt -97 och vad betalar ni i försäkring för en sådan?

Alltimellan 25000:- och 107025:- hel/hel
23 år och bosatt i Linköping.

På min far 50 år skulle den kosta ca 8800 hel/hel.

Och nej jag skenförsäkrar inte... än =)

Re: Re: Försäkring till Superblackbird XX

gurra2fast skrev:
Alltimellan 25000:- och 107025:- hel/hel
23 år och bosatt i Linköping.

På min far 50 år skulle den kosta ca 8800 hel/hel.

Och nej jag skenförsäkrar inte... än =)

7000:- för halvförsäkring/helår.... genom Folksam

Har kollat lite på premierna för mig (26 år, sthlm) & en blackbird -97. Lägsta jag fick var 1291:- halvförs/månad hos Länsförsäkringar, dvs runt 15.000 per helår.

En kille på jobbet har en sån, han är ca 35 och betalar under 10,000kr/per år (6000-8000) för den helförsäkrad :confused: Det är bara att gratulera. Han bor utanför Uppsala och har haft hojkort sedan gammalt

Skulle få betala 5014 kr Hel/hel för en -97'a hos Trygg Hansa. Tog körkort augusti -03 . Är 34 och bor norr om Karlstad.

6800:- Helår/helförsäkring Länsförsäkringar Gislaveds kommun jag är 46år haft MCkort i ca 20år

Jag bor en bit utanför Uppsala, har haft hojkort i 5 år.
Har haft en -99 Blackbird sen den var ny -99.
Skadefri hittills.
Förra försäkringsperioden betalade jag 11200kr hel/hel.
I höstas när det var dags för den nya perioden blev det ca 4400kr hel/hel. :tomten
Det är ju ingen sporthoj, men väl en potent sporttourer.
Tillägg: Bolaget är T-H

26 år. Har en -98 som jag betalar knappt 8000:- / år för. Länsförsäkringar & helförsäkring. Bor i Hässleholm i Skåne.

Helsingborg 36 bast. halv, helår 3400 för en -98 i TH. Jag tror att om du har haft hoj där innan utan skada, så blir det en billigare försäkring än om du nytecknar. Så förklarade dom det för mig när jag tecknade min försäkring. Byter man sen hoj varje år, blir man straffad med en dyrare försäkring, helt fantastiskt. Jag var på en bankurs för SMC i somras. Där skulle vi få information ifrån något försäkringsbolag. Jag tror att killen kom ifrån TH. Den "informationen" vi fick gjorde mig mörkrädd. Enligt Försäkringsbolagen så är i stort sätt varje skada eller stöld ett bedrägeri och att alla skenförsäkrar. Jag trodde inte mina öron när jag hörde denne arrogante jävel stå och bräka ur sig sånt skit. Eftersom detta endast var ett pass av många, var tiden begränsad, så att vi fick inte ens en diskution med fjanten innan tiden var slut och han drog. Efter den "informationen" har jag mycket svårt att lita eller tro på försäkringsbolag. Efter att hör den fjanten är mitt förtoende för dom är helt kört i botten. Därför litar jag inte på dom när dom säger att kat 7 hojar kostar så mycket, och därför måsta ha sådana enorma premier.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT