försäkring R1-R6 ????

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Tjena, Går i hojbytar tankar o måste erkänna att jag har jävligt dålig koll på försäkrings kostnader på sporthojar:confused: .Kör nu en 525 exc som e lv-reg o få då ge ca 2500:- helförs/år. Nån som vill vara vänlig att ge lite ex på var man hamnar på för nån kostnad om man hittar sig en R1 eller ev R6 . R1 typ sent 90 o sen framåt några år o R6 tidigt 00 o nått år hit eller dit. bor i lgh o snart 40 bast (om det nu spelar nån roll ). tackar på förhand../Johan

Off topic: Ahh, nu vet jag vem som glider på KTM'en här i stan, eller iaf en av dem :tummenupp

oops, såg att jag lyckades lägga den lite fel. nån vänlig själ som kan flytta tråden??

R1 -00 .. 25 år, Ystad, betalar 1440:- (efter skattehöjningen) hel/månad
Salusansvar och då står hojen på mig!

Skulle gissa på 7-800:- i månaden halvförsäkrat, ungefär det dubbla för helförsäkring. Du kan ju oxå teckna en vanlig basförsäkring hos Folksam så får du ställa av och som du själv vill, när hojen är avställd blir det automatiskt en garageförsäkring.....

Denna försäkring är lite dyrare men slår man ut det på ett år brukar man tjäna på det....

de svider att köra plastraket men roligare nöje får mna leta efter..

Hmm, verkar bli dyrt det här. Jag som tänkt behålla ktm`n o sen bygga streetfighter på en R1 i vinter.Får kanske tänka om, o forsätta inrikta mig på att leka i leran ist.

R1 -04 34 år bor i Helsingborg

betalar 667:-/månaden för halvförsäkrat, skulle betala 1550:- för hel
synd man var så snål, nu när man rammade ett rådjur för ett tag sedan :huvet

Skulle gissa på 7-800:- i månaden halvförsäkrat, ungefär det dubbla för helförsäkring. Du kan ju oxå teckna en vanlig basförsäkring hos Folksam så får du ställa av och som du själv vill, när hojen är avställd blir det automatiskt en garageförsäkring.....

Denna försäkring är lite dyrare men slår man ut det på ett år brukar man tjäna på det....

Se upp så inte dom har stoppat ideliga av/påställningar. Vet att IF inte tillåter det mer, max 5ggr åper år. Dom vill ha bort folk som bara ställer på när dom skall ut o köra, 2 dagar här och några dagar här osv . . . . . IF höjer premien om man håller på så ........

Se upp så inte dom har stoppat ideliga av/påställningar. Vet att IF inte tillåter det mer, max 5ggr åper år. Dom vill ha bort folk som bara ställer på när dom skall ut o köra, 2 dagar här och några dagar här osv . . . . . IF höjer premien om man håller på så ........

Det var den störta orsaken till att jag sålde min Ducati Monster 02 900.
Hade försäkringen hos if och betalade 22000:- helförsäkring, och skulle då jag ställa av och på som jag gjorde så skulle de höja premien med 50 % :mad:

känner att det är lönt med helförsäkring då jag har lån på banken, klotar jag halvförsäkrad så står jag där med ett lån att betala av ... välte i våras då med halvförsäkring .. säkert lagt 10-15000 på hojen för att få den i skick igen ... surt sa räven ...

Betalar 1300 för halvförsäkring varje månad. Och det är innan höjningen. Har min hos LF och kan enligt dom ställa av och på hur mycket jag vill. Ville jag ha helförsäkrat skulle det kosta minst 3 gånger så mycket.

IF vet jag har den begränsningen men det har inte Folksam, har själv Folksam. Nu kostar bara min hoj 130:- / månad helförsäkrad så nu orkar jag inte ställa av och på hela tiden men med min förra R6 -06:a var det värt det.... :gnissla

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard