Försäkring R1 -98 -99

hoppas jag fan.... eftersom dom sa det var helt okej till mig... annars är det bedrägeri eller något hehe

ska nog bara ha trafik iår ändå nu när allt höjs

Så var det för mig, vi hade en försäkringskille hemma (från IF) som såg över våra försäkringar.
Tidigare hade jag folksam och betalade 9000kr hel/hel för min 125a. Men då sade han att jag skulle ställa den på mamma hos IF istället och sade att det var helt ok och så gjorde vi, blev 2300 hel/hel istället.
Sen när jag gled omkull i september ringde vi försäkringsbolaget och då var det tydligen inte ok, men jag fick ersättning endå eftersom att killen sagt att det var ok, och jag hade kvar namnet på killen vi pratat med.

Så man bör kolla upp det lite mer nogrant innan man bestämmer sig.

Edit : Jag är 17 år och bor hemma.

Så var det för mig, vi hade en försäkringskille hemma (från IF) som såg över våra försäkringar.
Tidigare hade jag folksam och betalade 9000kr hel/hel för min 125a. Men då sade han att jag skulle ställa den på mamma hos IF istället och sade att det var helt ok och så gjorde vi, blev 2300 hel/hel istället.
Sen när jag gled omkull i september ringde vi försäkringsbolaget och då var det tydligen inte ok, men jag fick ersättning endå eftersom att killen sagt att det var ok, och jag hade kvar namnet på killen vi pratat med.

Så man bör kolla upp det lite mer nogrant innan man bestämmer sig.

Edit : Jag är 17 år och bor hemma.

hmm okej. Jag ska ta ett snack med folksam nu igen innan jag ställer på hojen i sommar. Ta namn på killen och personnummer så man är på den säkra sidan.

Men tror jag kör med halvförsäkring på mig själv i sommar. Blir samma pris som hel på min pappa. Men då är jag 100% att försäkringen gäller i alla fall.

Köp -98 billigare. Ska du ställa den på din far kör endast trafik för chansen är ändå inte så stor att du får ut något om du smäller.

Köpte mig en 625a o den stod på farsan då vi bor under samma tak.
Smällde in i en bil o allt gick på försäkringen.
Den var även ostrypt.

Hel/Hel
IF var försäkringsbolaget.

Sålänge man bor under samma tak har jag hört/dom sagt på försäkringsbolaget att det inte ska vara några problem vem som kör hojjen o klotar.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...