Försäkring på oreg. Motard..?

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..
Jag har köpt en KTM 525 smr som jag vill försäkra mot brand/stöld.. Men Det är bara LF och TH som vill försäkra den..

* LF har som krav att man måste ha hemförs. hos dom då hamnar priset på 3400/år

* TH har som krav att man ska vara ansluten till Svemo, priset är 3600/år

Finns det inte något annat bolag som kan försäkra min hoj..?

(vet att denna tråd kanske skulle ha legat i försäkringar..)

/R

Last edited:
Kolla med IF,har för mig att de försäkrar oreggade hojar också. Skriv gärna in här sedan om och vad de tar i försäkringskostnad.

Jockwell skrev:
2190868 Kolla med IF,har för mig att de försäkrar oreggade hojar också. Skriv gärna in här sedan om och vad de tar i försäkringskostnad.

Har faktiskt provat dom.. Eftersom jag har alla andra försäkringar där, men dom sa nej.. De måste ha ett reg nr.

/R

Det ska gå att halvförsäkra (dvs både trafik och delkasko) oreggade hojar med ram (och ev. motornummer som identitet). Det ska gå på alla bolag och dessutom inte krävas medlemskap i Svemoansluten klubb. Vet flera som gjort det så jag tror mest det handlar om att få prata med en kompetent handläggare. Sen att man nite har speciellt stor nytta av trafikdelen i försäkringen när man kör bana är ju en annan sak...

Den försäkringen du nämner via TH hade jag på min Honda och det är en specialförsäkring som väl både kräver licens och medlemsskap i Svemoansluten klubb, jag har för mig att det var en vanlig delkaskoförsäkring men med ett utökat skydd för transportskada.

Terminator på forumet har sin oreggade hoj halvförsäkrad, sök efter hans tråd om försäkring så får du reda på vilket bolag och vad han fick för pris.

erik skrev:
2190872 Det ska gå att halvförsäkra (dvs både trafik och delkasko) oreggade hojar med ram (och ev. motornummer som identitet). Det ska gå på alla bolag och dessutom inte krävas medlemskap i Svemoansluten klubb. Vet flera som gjort det så jag tror mest det handlar om att få prata med en kompetent handläggare. Sen att man nite har speciellt stor nytta av trafikdelen i försäkringen när man kör bana är ju en annan sak...

Den försäkringen du nämner via TH hade jag på min Honda och det är en specialförsäkring som väl både kräver licens och medlemsskap i Svemoansluten klubb, jag har för mig att det var en vanlig delkaskoförsäkring men med ett utökat skydd för transportskada.

Terminator på forumet har sin oreggade hoj halvförsäkrad, sök efter hans tråd om försäkring så får du reda på vilket bolag och vad han fick för pris.

Denna menar du: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=114213

Det ser ut som att det bara är LF & TH som har försäkring.. Bara att betala och se glad ut..

/R

nej erik det ska väl gå att trafikförsäkra alla fordon. inte halvförsäkra.. själv valde jag TH då jag fick bäst premie där och sen flyttade jag över bussen osv oxå :)

blom skrev:
2190944 nej erik det ska väl gå att trafikförsäkra alla fordon. inte halvförsäkra.. själv valde jag TH då jag fick bäst premie där och sen flyttade jag över bussen osv oxå :)

Du har säkert rätt, alla går att trafikförsäkra (lagkrav va?) men hos en del bolag går det även att halvförsäkra vissa oreg. fordon också.

erik skrev:
2190957 Du har säkert rätt, alla går att trafikförsäkra (lagkrav va?) men hos en del bolag går det även att halvförsäkra vissa oreg. fordon också.
ok.. ja för det jag vet är att inget bolag kan neka en trafikförsäkring

Ta ut ett regnummer dvs förregistrera hojen. Du behöver ju inte registreringsbesikta eller regga in den för det.

Nu är försäkring fixad hos LF.. stöld, brand, transport, trafik.. (Man är tvungen att ha trafik, fast man inte åker i trafik.. :fatta! ) = 292/mån..

/R

Ronta skrev:
2190998 Nu är försäkring fixad hos LF.. stöld, brand, transport, trafik.. (Man är tvungen att ha trafik, fast man inte åker i trafik.. :fatta! ) = 292/mån..

/R

Det kan väl inte stämma.... en reggad hoj som är avställd har man ju inte trafik på.

enhjuling skrev:
2191006 Det kan väl inte stämma.... en reggad hoj som är avställd har man ju inte trafik på.

Jag håller med om att det verkar konstigt men det verkar vara det som gäller (om man nu inte kan få den försäkring som TH erbjuder, som dock kräver licens och klubbmedlemsskap).

Jag blev oxå tvungen att ha trafik på min förreggade Husabergcross för att kunna teckna stöld och brand....dvs halvförsäkring... 522kr halvförsäkring/helår på if :banana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman