Försäkring på KTM LC4

Jag säger bara, till er som kollar i andra bolag, kolla vad en offroadförsäkring kostar hos Bilsport&Mc......... Det finns få bolag som slår deras premier.

Bor man i sthlm blir det ca 6k hel/hel vilket inte är så billigt tyvärr.. Synd som sagt att LF sluta med sin offroadförsäkring :huvet

Tror inte heller det är någon 5-årsregel. Men jag kan inte svära....jo förresten. Det finns ingen sån om den inte är ny för i år. Polaren har bara haft körkort i två-tre år och han hade sin LC4 där, tillsammans med sin Monster S4. Då hade han en premie på 1100:-/år/hel för LC4'an. Det är fakking billigt! =)

Kollade försäkring på en Aprilia Sxv550
Fick 3985 helår/heförsäk, Kan inte ställa av. Har inte garage
Bra pris tycker jag för en som är 25, har haft kort sen 2005 och bor i malmö

Folkbokförde mig just i Göteborg för att få lite bostadsbidrag då ja pluggar, samtidigt som LF tog bort sin offroad-försäkring vilket gjorde att min 625a helt plötsligt steg från 4500 om året till 19000:- för hel.

Vart hittar man billigaste försäkringen? 22 år gammal, va kör ni?

Antar att LFs basförsäkring inte är speciellt förmånlig hur som helst?
Har inte hunnit ringa dom, brevet damp ner ida. :mad:

4800/år nånstanns där genom folksam halvförsäkring e 23år dock står det i pappren att den e strypt med throttel öppningen strypt till 17 mm annars va det 21lök per år för mig hel galet

Folkbokförde mig just i Göteborg för att få lite bostadsbidrag då ja pluggar, samtidigt som LF tog bort sin offroad-försäkring vilket gjorde att min 625a helt plötsligt steg från 4500 om året till 19000:- för hel.

Använd ditt bostadsbidrag till försäkringen.

Nä, det har du rätt i. Men om du lyckas att lura till dej fler bidrag av olika slag så kanske du till slut har råd att försäkra din hoj. Fan, du kanske till och med slipper att arbeta. :tungan

Får slå ett slag för insurancefinder.se (igen)
De hittade en försäkring till mig med samma premie som på Bilsport & Mc fast med självrisk på 3000 (eller om det var två :va ) istället för 10´000.

Ni mer Bilsport, det e en SJUK självrisk på den försäkringen.

Nä, det har du rätt i. Men om du lyckas att lura till dej fler bidrag av olika slag så kanske du till slut har råd att försäkra din hoj. Fan, du kanske till och med slipper att arbeta. :tungan

Jag tror inte ens det inlägget är värt ett svar :arsele

Tack för tipset!, ska lätt be insurancefinder titta på det.

Får slå ett slag för insurancefinder.se (igen)
De hittade en försäkring till mig med samma premie som på Bilsport & Mc fast med självrisk på 3000 (eller om det var två :va ) istället för 10´000.

Ni mer Bilsport, det e en SJUK självrisk på den försäkringen.

Kostar det något att använda den tjänsten? Blir en 640 inom kort som såklart ska försäkras.

Kostar det något att använda den tjänsten? Blir en 640 inom kort som såklart ska försäkras.

Inte ett öre. De har nån deal som gör att de drar in pengar på annat sätt, förmodligen % på det som de förmedlar till försäkringsbolaget.

Citat från hemsidan "Insurance Finder hjälper dig utan kostnad att hitta rätt försäkring till rätt pris. Vi kan hjälpa dig med din bilförsäkring, hemförsäkring, villaförsäkring och fritidshusförsäkring."

Så vi får hoppas dom tar sig an MC försärkingar också.

Kolla med Dina Försäkringar, dem är ganska billiga men tar inte de värsta sporthojarna men en 640 ska nog inte vara några problem. Min nya bil var t.o.m billigare där än på Aktsam:tummenupp

Snacka om att det sket sig :pannkyss

Jojo men nu har det ju löst sig så det blir bra i sommar med. Gött e d.
Tack för klappen.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!