Försäkring på Kawasaki ER-6

cgj

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
DR + 258 + ER-6
Någon som vet vart man billigast kan tänkas försäkra en ER-6:a?

Bilsport

Kollade med Bilsport och försäkringen halv/hel 4.207 och hel/hel låg på 5.710.
Tycker det låter lite dyrt. Kan det finnas något billigare?

Lf

Kollade även med LF. Dom ville ha allt mellan 12.251 och, håll i hatten, 31.200 !!!!!

Bilsport MC var billigast för mig, 28 år, nytaget kort, Sundsvall. Ny hoj så var ju förmånligt med helförsäkring i ett år för samma pris som halv.

Kollade även med LF. Dom ville ha allt mellan 12.251 och, håll i hatten, 31.200 !!!!!

WHAT??? Man ska aldrig fråga en dam om åldern har man ju hört, men hur gammal är du?

MrsNinja här på SH har som sagt en ergn -06 för under 4k hel/hel hos LF

Nä, just de, inte fråga damer om åldern....

Skrattade gott när hon talade om priset. Jisses säger jag bara. Att jag dessutom ej är tonåring längre, har komplett uppsättning bokstäver på kortet och inte en enda skada i bagaget börjar man undra vad en 18-åring med nytaget körkort skulle få betala....

I alla fall la jag handpenningen på hojen igår å det lutar åt Bilsport-försäkringen.

Nä, just de, inte fråga damer om åldern....

Skrattade gott när hon talade om priset. Jisses säger jag bara. Att jag dessutom ej är tonåring längre, har komplett uppsättning bokstäver på kortet och inte en enda skada i bagaget börjar man undra vad en 18-åring med nytaget körkort skulle få betala....

I alla fall la jag handpenningen på hojen igår å det lutar åt Bilsport-försäkringen.

Grattis till nya hojen! :yoparty

Grattis till köpet! :tummenupp
Jag provkörde en ER-6:a, bra hoj men jag satt halvbra. För mig skulle den bli nästan gratis att försäkra.

Hehe 30 slask för en erf, det måste ju ändå vara rekord. Fan jag ska nog öppna ett eget fb. Verkar finnas pengar i den branschen :)

Jag har min försäkrad hos Bilsport MC jag också. Betalar 4600:- halv/helår.
Nu i år när jag ska teckna och betala helförsäkring ligger det på ca 8500:-.

Har TryggHansa hemförsäkring, och de ringer ju runt och kollar så att folk är rätt/billigast? försäkrade. När jag frågade vad hojen skulle kosta på dem så svarade killen i luren: -"Det vill du inte veta." :) haha. Kommer inte ihåg summan men det var löjligt dyrt, typ 30 000 nånting. Tror jag kör Bilsport MC även i fortsättningen. :)

Skulle tro att LF stirrade sig blinda på bostadsort och genast slängde på 3-400% :huvet

Grattis till hojköpet och hoppas det blir många mil i sommar.:tummenupp

Vissa försäkringsbolag har satt en tokhög premie av en anledning och det är för att slippa få vissa kunder.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park