Försäkring på en MV Agusta?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Någon som äger/har ägt en MV Agusta F4 1000S?
Man är ju lite nyfiken vilket bolag som är billigast och vad en helförsäkring kostar. Har inte lyckats hitta något reg.nr i Sverige för att kolla premien.

Rekommenderar dig att ringa de olika försäkringsbolagen. Bilsport & MC verkar inte ta denna hoj iaf....

www.supermotors.se
Importerar MV-Augusta och Alfa.

Prisexempel för MV Agusta Brutale 750/910 -06:
+24 år ca 9 700 - 22 000 SEK
+30 år ca 7 300 - 16 900 SEK
+40 år ca 5 400 - 12 900 SEK
+50 år ca 5 100 - 12 200 SEK

Någon som äger/har ägt en MV Agusta F4 1000S?
Man är ju lite nyfiken vilket bolag som är billigast och vad en helförsäkring kostar. Har inte lyckats hitta något reg.nr i Sverige för att kolla premien.

De kostar lika mycket som andra sporthojar att försäkra. Om du är lite äldre skulle jag kolla med Supermotors eftersom de ska ha någon specialförsäkring för MV om jag förstått det rätt men då måste du nog köpa hojen av de.

De kostar lika mycket som andra sporthojar att försäkra. Om du är lite äldre skulle jag kolla med Supermotors eftersom de ska ha någon specialförsäkring för MV om jag förstått det rätt men då måste du nog köpa hojen av de.

Tänkte eftersom de är så dyra i inköp att de blir ännu dyrare att försäkra. Skulle man köpa en mot förmodan så blir det i tyskland. Lite sugen blir man ju allt. Sen är det ju hur mycket reservdelar kostar osv... Och hållbarheten? Japs är ju trots allt bra!

Ja det är bara funderingar. Trivs bra med min 1000R men utseendet på MV:n är ju bara :tuttar

Tänkte eftersom de är så dyra i inköp att de blir ännu dyrare att försäkra. Skulle man köpa en mot förmodan så blir det i tyskland. Lite sugen blir man ju allt. Sen är det ju hur mycket reservdelar kostar osv... Och hållbarheten? Japs är ju trots allt bra!

Jag tror å andra sidan att olycksstatistiken talar till MV:s fördel jämfört med många "vanliga" sporthojar, något säger mig att MV:s inte kraschas lika ofta så det går nog på ett ut ungefär.

Det finns ju några här på SH som kör MV, prova kontakta dem och fråga om försäkring, service osv. De borde ju rimligtvis veta :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park