Försäkring på en KTM 660

• Thread starter Thread starter SWK
  • Start date Start date

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Som topiken lyder... Vad har ni för premie på er 660?
Har ringt runt lite nu och kikat men tycker fortfarande att det är på tok för dyrt.

Så nu vill jag veta vad ni har för försäkringsbolag och vilken premie? Kan ju vara bra att veta för alla med en 660 ifall ni kanske bör byta försäkringsbolag. :tummenupp

Vore kanon om ni kunde hjälpa mig med detta!
(Har sökt men jag behöver mer "up to date" svar)

/Linus

Vet bara att jag skulle få betala ca 8 lakan hos "bilsport och mc" :gnissla

Min ligger i förs.klass 6. Tror även att 660 gör det med, tyvärr

Spelar ingen roll vilken sorts mc man kör, är man under 24 så suger försäkringen röv...:arsele

625 & 660 är strypta lika men skiljer ca 10 kg mellan dem beroende på årsmodell.

Min 625-04 är dock strypt till 24kw medan de nyare är strypta till 21kw

Jag har min försäkrad hos IF, kostade förra året 4200 hel/år får se hur det blir i år. bilsport skulle fan ha 6000:- för min, har haft alla mina mc försäkringar där tidigare men aldrig mer!!!

Har haft kortet sen -96 samt bor i Stockholm.

Kan man inte teckna offroad-försäkring på dom?

Hos Bilsport mc kan du det iaf, då blir det inte så dyrt

Tror min kostar 3200 Hel/hel på IF dock står den på min Far, ända skillnaden skulle bli en tusenlapp dyrare självrisk, men det kan det vara värt...Tilläggas kan ju göras att Tryggis skulle ha 16 000:-:huvet

Vet bara att jag skulle få betala ca 8 lakan hos "bilsport och mc" :gnissla

Min ligger i förs.klass 6. Tror även att 660 gör det med, tyvärr

Spelar ingen roll vilken sorts mc man kör, är man under 24 så suger försäkringen röv...:arsele

OT! Jag fyller 24 om en månad:yoparty
Hehe från 8000 i halvförsäkring helår till 3500 hel/hel, men jag kör xr650r -00.

OT! Jag fyller 24 om en månad:yoparty
Hehe från 8000 i halvförsäkring helår till 3500 hel/hel, men jag kör xr650r -00.

ahh, jag vet. jag fyller 23 denna sommar:gnissla
Skulle vart 24... Som du säger... 8000 i halvförsäkring helår till 3500 hel/hel..

Det e en stor skillnad

Det billigaste jag hittade va 8200 hel/hel hos IF... Ska jag va nöjd med det alltså?... Är 22år och bor centralt i västerås.

Eller ska jag nöja mig med halvförsäkring? Hmm...

Det billigaste jag hittade va 8200 hel/hel hos IF... Ska jag va nöjd med det alltså?... Är 22år och bor centralt i västerås.

Eller ska jag nöja mig med halvförsäkring? Hmm...

He he jag är 32 så 22år är rätt ungt och det är fortfarande billigare än sporthoj. Du kommer ju iallfall bara använda hojen i ca 5 mån innan du ställer av den!
Halvförsäkring är ett alt så länge du inte förstör gaffeln-ramen-svingen. Går och hitta mkt delar till 660 på ebay.de

Kör jag 6 månader och har den avställd 6 månader så blir det (4100:- påställd + 384 avställd) 4484:- Får väl anses som överkommligt.

Har på bilsport & mc också betalar ca 3400 hel/hel. 660:n går som offroad försäkring där men som andra sagt e det åldersgräns på 24 år, och sen går den ju inte att ställa av utan måste va försäkrad året om.

Bilsport har sjukt höga självrisker på offroad-försäkringen. Var det 10000:- vid stöld?

Jag tog med det i beräkningen och då tog jag en halvförsäkring hos folksam som gav mig ca 4500:- halvförs/helår. Då var det låg självrisk (minns inte men tror det va 3000:- vid stöld) och det gillade jag.

Jag tycker inte en supermoto kräver en helförsäkring men andra kanske vill ha det.

Men som sagt, ta med självrisken i beräkningen.

/Lucky9

KTM 660-05, 10 papp (helförsäkring), 22 år, Malmö

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back