Försäkring (Ny fråga)

Bilsport&mc försäkringen går att ställa av till garageförsäkring...

Jupp det går, frågade jag med. Har en årsförsäkring där på min kle.Men du får inte lägre premie för att du ställer av den:D Så då e det ju ganska meningslöst det enda du spar in är ju skattekronorna.

Är det ingen här på forumet som kan starta en tråd som ger alla svar på vad det gäller försäkringar, likt frågan om oljor som avhandlas i oljetråden.
Det är så förbaskat många trådar om försäkringar och lika många svar och det kan väl inte vara så svårt och sammanställa alltinig till en tråd som ger ett svar på alla frågor? någon som känner sig manad?

Dem är skumma dem där bolagen. Har kollat några försäkringar hos Folksam som jag alltid fått bäst premier av. Fick för ca en månad sedan en offert på en R6 01 på 6700:- och nu när jag äntligen köpt en R6 2002 dock, så får jag en premie på 8900:- Gäller Halv/helår - avställningsbar.

Låter jäkligt konstigt när någon annan här, 25 år med en R6 2005 får en premie på 8300:- och bor i en större stad. Jag bor ju på landet :(

Jag tog en försäkring (helförsäkring/helår) för 1070:-/månad på min CBR 1000-07. Den är dessutom avställningsbar. Kanonpris tror jag. Dock har jag kört skadefritt i 23 år och passerat 40 år samt bor i Norrland.
Hojen förvaras låst i eget garage. Synd bara att självrisken var på 12000:-. Försäkringstjänstemannen sa att jag fått fel pris i offerten men stod för priset.

En snabb liten fråga om någon har ett säkert svar?

Tänkte om man tar en icke avställningsbar försäkring vilket är billigast. Kan man säga upp försäkringen helt sen? Alltså ställa av hojen och ta av försäkringen? Måste man väl få?

En snabb liten fråga om någon har ett säkert svar?

Tänkte om man tar en icke avställningsbar försäkring vilket är billigast. Kan man säga upp försäkringen helt sen? Alltså ställa av hojen och ta av försäkringen? Måste man väl få?

De flesta hojförsäkringar gäller med helårsavtal.
Det betyder att visst, du kan ställa av hojen när du vill men du får inget tillbaka på försäkringen.
Försäkringsavtalet gäller för ett helt år och kan bara brytas om du säljer hojen och då får du tillbaka överskridande belopp.

De flesta hojförsäkringar gäller med helårsavtal.
Det betyder att visst, du kan ställa av hojen när du vill men du får inget tillbaka på försäkringen.
Försäkringsavtalet gäller för ett helt år och kan bara brytas om du säljer hojen och då får du tillbaka överskridande belopp.

Trodde att det kunde vara så, riktigt skit är det. Speciellt när den ska plockas ner i bitar under vintern.
Om nån vet nåt mer så hojta gärna till :)

Vill du slippa, och valite ful så kan du ju alltid "sälja" den till en polare eller nått..

Jo så får det bli, lite trist bara att man måste göra detta. Är ju knappast så på bil.
Men men får väl ta att det blir en till ägare i vinter.

Tack för hjälpen :)

-Året runt försäkring-

1. Salus Ansvar
2. Länsförsäkringar
3. Trygg Hansa
4. Sveland
5. IF märkes försäkringar

-Går att ställa av till Garage-
1. IF
2. Folksam
3. Dina Försäkringar

Jag betalar lika mycket för min helförsäkring/helår som vissa gör för sin garageförsäkring.

Tror jag har hittat den bästa så ni kan sluta leta :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...