Försäkring mot fortkörningsböter

Får man inte tillbaka körkortet så är det ändå ingen ide att stanna!

NEJ

Dom kan i stort sett säga vad som helst och sen neka dig betalning.. med dom fina villkoren...

I grunden så är det ett avtal som strider mot gott handlande och är således ett pactum turpe. D.v.s. att om dom inte betalar tar inte domstol upp det eftersom avtalet är "ogiltigt" moraliskt sett. ( Kontaktade till och med bolaget om detta för typ 3 år sedan men dom var inte helt villiga att medverka till någon diskussion om det hela.

Å andra sidan vet jag folk som använt sig av dom och det har funkat i vissa fall.

I grunden så är det ett avtal som strider mot gott handlande och är således ett pactum turpe. D.v.s. att om dom inte betalar tar inte domstol upp det eftersom avtalet är "ogiltigt" moraliskt sett. ( Kontaktade till och med bolaget om detta för typ 3 år sedan men dom var inte helt villiga att medverka till någon diskussion om det hela.

Å andra sidan vet jag folk som använt sig av dom och det har funkat i vissa fall.

Finns nåt annat bolag som heter dontworry.se oxå, som är typ samma tjänst. Är det samesame enligt er?

Finns nåt annat bolag som heter dontworry.se oxå, som är typ samma tjänst. Är det samesame enligt er?

Jo, i grunden kan du ha svårt att driva det i domstol om det skulle strula. Men då handlar det ju om bötesbeloppet vilket kanske är processekonomiskt dåligt att driva eftersom det kommer bli mycket dyrare.

Men som sagt det finns ju dom som det funkar för, och det är ju bara 500 kr i abonnemang. Jag tycker personligen att dontworry ser seriösare ut och kollar du under artikel delen så verkar ju dom funnits ett tag.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...