försäkring mm

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000RA -09
undrar om alla hojar som är i kategori sport dyr färsäkring?

även 600cc ?

funderar på en cbr600F eller cbr600R eller kawa. , men vet inte vad en sån kostar att försäkra för mig.

Allting är ju relativt, vad jämför du med. Min 600 thundercat var ju billig jämfört med polarens CBR1000 -04, men ändå pröjsa jag 800kr i månaden...

Sätt en gräns för vad du är beredd o betala o leta hoj efter det, vill man ha sport kostar det lite mer tyvärr

Det är en j-vla soppa tycker jag när det gäller försäkringar. Absolut bäst är att plocka på sig lite reg.nr. och ringa runt till försäkringsbolagen. Jobbigt men så är det...

En CBR 600 från -91 (eller när de nu kom) kan kosta en förmögenhet hos vissa bolag, men nya Street Triple 675 kostar 4500:- hel/hel. Sjukt är det...

För Honda kan man kolla på If's märkesförsäkring.
http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/17BEEB90D9200CCFC1256B6700333E93/$file/Honda_07.pdf

Premierna där är helförsäkringar men det går även att teckna halvförsäkring.
ALLA CBR 600 och 900/929/954/1000 går alla under SPORT** som jag förstått det... VTR 1000F (Firestorm) går dock under SPORT TOURING 2, ett tips.

jag jämnför med min fireblade -98:a, ligger på ca 700kr i månaden.

vill ha en som är billigare i månaden för jag ska ha råd att köra trial med. vill inte välja,vill ha både och !

så därför tänkte jag byta till en "klenare" hoj för att få ner försäkringen, fast helst ska det inte va nån tråkig hoj heller.

därför funderar jag på cbr600F, men den är ju i sport klassen, är även den dyr då?

nån som har lite tips på hojar ?

Min försäkring har gått upp över 50% i år bara, 15000 halv/hel och 33000hel/hel. Billigaste jag fick tag i :huvet GSXR1000 -04

En kompis köpte sonens cbr600 98:a förra veckan.Tog en basförsäkring på den så hans son skulle få köra den (17år 6mån).Hel/helår 3280kr med möjlighet att ställa av hos länsförsäkringar.

Det avgörs ju väldigt mycket var man bor också...

Jag har en R1 -00 och bor 2 mil utanför Örnskldsvik i Norrland och betalar "bara" 650kr/månad om man delar årspremien med 12....

Det tycker jag är helt rätt kurs för att få köra sporthoj.

//Matthias

Det finns tyvärr inget svar på frågan! Jag betalar drygt 7000kr halv/hel för min gixxer 750 -99'a, som dock räknas som en 00'a eftersom den togs i trafik då :huvet Men jag bor alldeles för centralt och är rätt ung. Jag snackade med en kille som hade haft kortet mycket längre, bodde en bra bit utanför stockholm och hade en likadann hoj, han betalade bra många tusen mer, och det var den billigaste försäkringen han hade hittat!
Så hitta ett regnummer och ring runt å fråga!

Back