Försäkring mer än fördubblad!!

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Var inne på Bilsport-MC Specialförsäkring där jag har min husa försäkrad och jag gjorde nu en ny beräkning på hel/helår som jag har idag. Nu betalar jag ca 3500:- men nästa gång man tecknar så ligger den nu på 7518:- :mad: :mad: , alltså mer än fördubblas....

Jag betalade 1300 på helförsäkring då jag ägde min Husa :/ Fy fan för moderaterna!

Jag betalar 127:- / månad för min Husa på Folksam, tycker du ska kolla runt efter lite andra bolag än Bilsport låter det som.

Är ju bara att skriva över hojen på en polare och sedan tillbaka på dig så kan du ju teckna ny försäkring om du inte har årsförfallodag snart......

Jag har samma premie som förra året om jag kollar på BilsportMc. Tycker endå att man borde kolla runt på de olika bolag som finns, de finns ju de bolag som blir dyrare, men även de som blir billigare.

Jag betalar 127:- / månad för min Husa på Folksam, tycker du ska kolla runt efter lite andra bolag än Bilsport låter det som.

Är ju bara att skriva över hojen på en polare och sedan tillbaka på dig så kan du ju teckna ny försäkring om du inte har årsförfallodag snart......

Har kollat runt innan på alla bolag, anledningen till att vissa ibland får dem jättebilliga är att dem står reggade som 6 eller 8 kw. Skulle man krascha så kan dem neka utbetalning (alternativt höja självrisken markant) eftersom det är mkt mer effekt i hojen än vad som står på pappret. (Har jobbat på if... tidigare och vet hur det kan vara). Detta verkar dock inte Bilsport-MC ha utan det är ett pris på hur mkt cc det är i hojen vilket innebär att dem aldrig kan neka en ev. utbetalning vid krasch.

När jag tecknade min försäkring första gången så fick jag ett pris först på LF tror jag det var (ca 2500:- hel/helår) men när dem sen kollade upp vad där egentligen är för effekt i hojen så gick det upp till en bit över 10.000-. Det innebär alltså att det är lite lotteri om man får utbetalt eller inte då hojen har mer effekt än vad som står på pappret om den går i backen.

Min står reggad på 6kW och jag har pratat med Folksam om detta, just för att slippa tråkigheter om busan skulle fara i backen.....

Har fått papper från bolaget om detta, hittar tyvärr inte dom just nu annars hade jag kunnat scanna in dom :va

Och min försäkring hos Bilsport&MC sjönk rejält för kommande året. Måste bero på att den står som offroadmaskin och dessutom är en 01:a... Har inte varit så billigt sedan början på motardboomen för några år sedan :tummenupp

Hmm den där går väl som offroad hos bilsport och mc, Den klassen de har för över 600 cc, dit även min hör? Jag bor på vischan och dit bör väl även Hörby räknas, betalar 4400. Kolla in offroad-försäkringen.

Sorry, my mistake! Av ngn j....vla anledning kollade jag på 24+ försäkringen eftersom det är ett krav att vara det om man tecknar offroadförsäkring:huvet

Den ökade nu bara med 2-300:- tror jag !

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back