Försäkring - MC utan regnr

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Hur gör ni som har hojar utan regnr. Går dom att försäkra på nått enkelt sätt? Var?

Måste ju om annat gå att försäkra som sakförsäkring. tex en dyr TV eller liknande. Det jag är intresserad är att få den stöld/brandförsäkrad. dvs Ej mot vurpor.

Jag hade min förra hos Trygg Hansa på nån tävlingsmcförsäkring de har. Det var en R6 -01 och om jag inte minns fel kostade den ca 2100 per år. Utöver brand och stöld ingick då transportskydd.

Jag har min cross försäkrad hos trygghansa som oregistrerat fordon.

Då är det en vanlig garageförsäkring som även täcker transportskador.

Borde ju funka även med racehojar för asfalt. Ring och lyssna :tummenupp

Jag hade min förra oreggade racehoj i TryggHansa. Du försäkrar den på ramnummer mot stöld, brand och transportskada (typ i buss eller på släp om man krockar). Max ersättningsbelopp var 75000:- Har för mig att jag betalalade ca 4000:-/år för en superbike.

Länsförsäkringar har motsvarande försäkring också, plus trafikförsäkring om du skulle råka köra på någon i depån tex. :)

Länsförsäkringar har motsvarande försäkring också, plus trafikförsäkring om du skulle råka köra på någon i depån tex. :)

Jo, jag ringde Länsförsäkringar i stockholm. Det var inga problem. 1100kr/helår för det. Men jag var tvungen att ringa sundsvallskontoret för att försäkra den. Men där gick det inte. Dom kunde försäkra crossar / trialhojar utan regnr. Men inte min. Dessutom fattade hon inte hur man kunde ha en mc utan regnr. Jag förklarade att det var för körning på motorbana......men det var ju lika enkelt som att raka sig med en damsugare.

Lyset är tänt....men ingen är hemma.

Last edited:
Jo, jag ringde Länsförsäkringar i stockholm. Det var inga problem. 1100kr/helår för det. Men jag var tvungen att ringa sundsvallskontoret för att försäkra den. Men där gick det inte. Dom kunde försäkra crossar / trialhojar utan regnr. Men inte min. Dessutom fattade hon inte hur man kunde ha en mc utan regnr. Jag förklarade att det var för körning på motorbana......men det var ju lika enkelt som att raka sig med en damsugare.

Lyset är tänt....men ingen är hemma.

Hehe alltid samma problem. Det är alltid svårt att få med de på noterna när det handlar om icke-reg hojar

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...