Försäkring Ktm var har ni era försäkrade?

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Jag har min försäkring idag via moderna försäkringar (bilsport o mc) har hojjen offroadförsäkrad o betalar ca 4k om året, det jag retar mig lite på är att det är sinnessjuk självrisk om ja klotar den eller den stjäls, så nu i sommar fyller jag 25 o har i alla fall inbillat mig att jag kan försäkra den billigare någon annanstans.. eller iallafall till samma månadsprime men utan den skyhöga självrisken, någon fördel måste de ju finnas med att bli äldre :gnissla

så om ni vill skriva er ålder, bolag o pris så hade man kunnat få en bild av hur det ser ut

Jag hade min fd 525:a försäkrad i folksam förra året på frugan.
Hon är 26år och vi fick ge under 2000:-/år halvförsäkring.

jag har Salusansvar och är 25 år bor i stockholm betalar 365:- per månad helförsäkrad på min KTM 525 EXC 2003.

SMC har teckanat ett nytt avtal med bilsport o mc, så det kanske kan bli lite bättre där.

If c:a 4000:- hel/hel 3000:- i självrisk 31 år liten ort. Örkelljunga.
Är supernöjd med If.

okok då verkar det som att det är lönt att kika runt lite, tack ska ni ha!

glömde skriva premien på Folksam.
2400.- hel/hel +30 Göteborg

VA??? Jag betalar 8500kr hel/hel 31 år Göteborg med folksam. Då har jag åretrunt försäkring som inte går att ställa av. Haft kortet sen 2001. Hur kan det va sån skillnad? Bor i Frölunda och det e väl högre riskzon kanske.

Vill oxå säga att SMC:s försäkring har ruggit hög självrisk vid stöld. Därför valde jag bort dom, och det e jag tacksam för då min blev stulen i somras. Jag fick tillbaka den men behövde bara betala 3000kr för skadorna.

Last edited:
VA??? Jag betalar 8500kr hel/hel 31 år Göteborg med folksam. Då har jag åretrunt försäkring som inte går att ställa av. Haft kortet sen 2001. Hur kan det va sån skillnad? Bor i Frölunda och det e väl högre riskzon kanske.

Vill oxå säga att SMC:s försäkring har ruggit hög självrisk vid stöld. Därför valde jag bort dom, och det e jag tacksam för då min blev stulen i somras. Jag fick tillbaka den men behövde bara betala 3000kr för skadorna.

hela gbg är samma zon! Jag tog inte SMC-försäkringen just för att självrisken e så hög.

Har visserligen en husa, men ger 250.- helförsäkrad påställd och 30.- avställd hos folksam, 31år på lidingö

Bilsport och MC.

Jag är gammal och trött så jag har +40 års försäkringen, med lägre självrisk än off-roaden. 5929:- helår (stockholm)

Glöm inte bort att Bilsport godkänner banåkning!! De är de ganska
ensamma om. Viktigt om man tycker det är kul..:tummenupp

*/ ?>
Back