Försäkring Ktm superduke 990

Bullshit!!
Polarn köpte sig en ER-6 för att övningsköra på. Hade lite problem med den ena krypkörningen... Satte sig på min SD och klarade det på första försöket.

ALLT handlar om hur man hanterar högerhanden... det gäller alla hojar.:fakta

Den gossen är det bara att skicka till isle of man, he is a natural! :D
 
Alltså kör du på körskola parallellt som jag tyckte du nämnde i tråden så ser jag inget hinder. Jag hade noll erfarenhet av mc innan bara lite moped som ung och nu kört nära 300 mil sen 31 juli (dagen efter jag tog kortet). Det går absolut att fisköra men jag tror upplärningssträckan är längre främst för kombinationen mycket vrid + känslig gas. Samtidigt borde det innebära att du blir bättre på en SD än en bandit eller motsvarande. Ända disclaimern är väl att man bör vara mogen i huvudet, det är en vild hoj :-)
 
Du skrev ju tidigare i tråden " Jag vill ha en superduke för jag älskar utseendet och karaktären på motorn" sen har du inte provkört cykeln?

Jag gick från en 954 som första cykel till en superduke, provkört istortsett alla supersporthojar på marknaden och konkurrenter till SDn.
Jag hatade SDn men köpte en ändå, nästa år ska jag åka 990 SMr eller 690smc R.

Sen vet jag inte om din erfarenhet med cross hjälper eller stjälper dig.
Är du vm åkare eller en depå pruttare på crossbanan?

Jag är 26 och betalar runt 8k för min. Helförsäkring! Men sjukt hög självrisk.
 
Du skrev ju tidigare i tråden " Jag vill ha en superduke för jag älskar utseendet och karaktären på motorn" sen har du inte provkört cykeln?

Jag gick från en 954 som första cykel till en superduke, provkört istortsett alla supersporthojar på marknaden och konkurrenter till SDn.
Jag hatade SDn men köpte en ändå, nästa år ska jag åka 990 SMr eller 690smc R.

Sen vet jag inte om din erfarenhet med cross hjälper eller stjälper dig.
Är du vm åkare eller en depå pruttare på crossbanan?

Jag är 26 och betalar runt 8k för min. Helförsäkring! Men sjukt hög självrisk.

Varför köpte du en SD när du hatade den och har provat så många andra hojjar?:va
Okej det är ju ändå jävligt bra pris kan jag säga, Hur länge har du haft kortet? Jag är fortfarande osäker på villken hoj jag ska skaffa, antingen blir det en Z750/R eller en SD
 
Superduken går alldeles utmärkt att köra som nybörjarhoj. Den är lite buskig och rå men krypkörning är inga som helst problem. Roligaste hojen jag haft/provat. Betalade kring 13000:- för avställningsbar halv hos folksam ifjol (21år).

Du blir inte mindre sugen när du provat en :) Tycker absolut att du ska köpa en superduke. Ta en halvförsäkring och vid eventuell marksyning så lackar du om kåporna.
 
Köp en SD om du har kärat ner dig i den! En kort recension säger grymt jobbig att köra statskörning med, du kan inte köra under 30 utan att tokjobba med kopplingen! löjligt dålig insprutning.. och köper du r:en så får du träningsverk i röva vid långa tripper. Svår att kontrollera oljenivån tack vare torrsumpen, kan dricka upp mot 6dl olja per 100mil! Kolla bensin tanka olja :huvet helt normalt på modellen vid inspererad körning. Skruvar vibrerar loss så va beredd på köpa en uppsättning i reserv. Motorn har en tendens att dö och hosta på äldre modeller 07 å tillbaka, pågrund av felaktig placerat soppa pump och vid låg bränslenivå, Så bankörning kan bli spännande om du inte har fulltank när du går ut. Gasrullen känns ovanlig plastig och knastrig.. :hihi

De var väl de negativa jag kom på... Och de va R modellen. De positiva är att de är fan den roligaste och bussigaste hojen jag haft! ja älskade den! Den fick bränna hur mkt olja den ville och spotta och hosta så fort man körde stadskörning! Den va bara så sjukt kul! Och snygg :) ofriviliga bakhjulssladd får du va beredd på! Som nån sa ingen nybörjar hoj egentligen.. Men om du köper en så köp en R, bättre fjädring, styrdämpare, snyggare röv, mer krut! fetare fälgar och massa små detaljer. :yoparty
 
Varför köpte du en SD när du hatade den och har provat så många andra hojjar?:va
Okej det är ju ändå jävligt bra pris kan jag säga, Hur länge har du haft kortet? Jag är fortfarande osäker på villken hoj jag ska skaffa, antingen blir det en Z750/R eller en SD

Ptjah, varför?
Jag vet faktiskt inte, fz1 var tråkig, cb1000r hade urusel fjädring och bromsar men skön motor, z1000 tycker jag hade tråkig motorkaraktär.
Den enda jag gillade var S3 men SDn var vinnaren med sina bromsar och fjädring.
Men den är somsagt jobbig under 3000rpm.
Den hade själ och karaktär, om jag inte hade gillat den så är det ju bara att köpa en annan cykel.

Tror jag är inne på fjärde eller femte året nu.
Men jag hade inte valt SDn som första cykel, men du är ju crossåkare!
 
Superduken går alldeles utmärkt att köra som nybörjarhoj. Den är lite buskig och rå men krypkörning är inga som helst problem. Roligaste hojen jag haft/provat. Betalade kring 13000:- för avställningsbar halv hos folksam ifjol (21år).

Du blir inte mindre sugen när du provat en :) Tycker absolut att du ska köpa en superduke. Ta en halvförsäkring och vid eventuell marksyning så lackar du om kåporna.

Tack för svaret :) Det ska va rått och buskigt! :crash enda nackdelarna jag ser med hojjen är försäkringen och service kostnaderna
 
Köp en SD om du har kärat ner dig i den! En kort recension säger grymt jobbig att köra statskörning med, du kan inte köra under 30 utan att tokjobba med kopplingen! löjligt dålig insprutning.. och köper du r:en så får du träningsverk i röva vid långa tripper. Svår att kontrollera oljenivån tack vare torrsumpen, kan dricka upp mot 6dl olja per 100mil! Kolla bensin tanka olja :huvet helt normalt på modellen vid inspererad körning. Skruvar vibrerar loss så va beredd på köpa en uppsättning i reserv. Motorn har en tendens att dö och hosta på äldre modeller 07 å tillbaka, pågrund av felaktig placerat soppa pump och vid låg bränslenivå, Så bankörning kan bli spännande om du inte har fulltank när du går ut. Gasrullen känns ovanlig plastig och knastrig.. :hihi

De var väl de negativa jag kom på... Och de va R modellen. De positiva är att de är fan den roligaste och bussigaste hojen jag haft! ja älskade den! Den fick bränna hur mkt olja den ville och spotta och hosta så fort man körde stadskörning! Den va bara så sjukt kul! Och snygg :) ofriviliga bakhjulssladd får du va beredd på! Som nån sa ingen nybörjar hoj egentligen.. Men om du köper en så köp en R, bättre fjädring, styrdämpare, snyggare röv, mer krut! fetare fälgar och massa små detaljer. :yoparty


Tack för all info! Köper jag en superduke kommer det däremot inte bli en R pga att jag har min bättre hälft som vill åka med ibland :D och så känns "den vanliga" SDn lite lämpligare för mig som inte kommer köra så mycket bana i början, Ren är ju ännu råare så jag tror den vanliga duger gott för mig, :) som jag skrev i tidigare inlägg är den enda nackdelen försäkringen och service kostnaderna, men jag har fått ett erbjudande om en halvförsäkring som är avställningsbar och kostar 1100:- månaden påställd och 200 avställd
 
Tja, Såfort jag vet hur mycket 1290 SDR kommer kosta i försäkring så ska jag sälja min fina, välvårdade, fullservade och omkullagda SD -08 :crash tjÖp!
 
Tja, Såfort jag vet hur mycket 1290 SDR kommer kosta i försäkring så ska jag sälja min fina, välvårdade, fullservade och omkullagda SD -08 :crash tjÖp!

Hehe, Har faktiskt hittat en 09 som jag ska kolla på nästa helg, han kunde sänka sig till 50k, tycker det låter sjukt billigt, nästan för billigt? Ingen känns skumt och han har själv köpt den på bike i Trollhättan och den är servad där Gått 800mil.
 
Hehe, Har faktiskt hittat en 09 som jag ska kolla på nästa helg, han kunde sänka sig till 50k, tycker det låter sjukt billigt, nästan för billigt? Ingen känns skumt och han har själv köpt den på bike i Trollhättan och den är servad där Gått 800mil.

Det är jäkligt billigt tycker jag. Det är vad jag hade tänkt att sälja min för, med ca 1600 mil på mätaren och ett år äldre. Men jag gissar att han inte har gjort den första, riktiga, lilla servicen ännu och det skall göras vid 850 mil. Så där är det ytterliggare ca 3K.
 
Det är jäkligt billigt tycker jag. Det är vad jag hade tänkt att sälja min för, med ca 1600 mil på mätaren och ett år äldre. Men jag gissar att han inte har gjort den första, riktiga, lilla servicen ännu och det skall göras vid 850 mil. Så där är det ytterliggare ca 3K.

Den var servad vid 425mil, vad ska göras på servicen vid 850 mil? och när kommer storservicen?
när ska du sälja din då? :)
 
Den var servad vid 425mil, vad ska göras på servicen vid 850 mil? och när kommer storservicen?
när ska du sälja din då? :)

Man bör göra första servicen vid 100 mil, sedan är det var 750:e mil. Först lilla, sen stora, repeat.

Jag tänkte avvakta tills jag vet hur mycket försäkringen kommer kosta för nya SDRen som kommer snart. Vore trist om jag säljer min nuvarande och sen visar det sig att jag inte skulle ha råd med nya :P
 
Man bör göra första servicen vid 100 mil, sedan är det var 750:e mil. Först lilla, sen stora, repeat.

Jag tänkte avvakta tills jag vet hur mycket försäkringen kommer kosta för nya SDRen som kommer snart. Vore trist om jag säljer min nuvarande och sen visar det sig att jag inte skulle ha råd med nya :P

Han har nog gjort en extra oljeservice vid 400mil då kanske :) Sla eventuellt åka och kolla på den på söndag :)
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top