Försäkring Ktm superduke 990

Har en polare som tidigare körde Triplen.
Han låg på 4-5k hel/hel i centrala Göteborg och var klart under 30 år gammal då.
Underhåll kan jag inte tänka mig att Triplen är dyrare än SD'n.

Har en polare som tidigare körde Triplen.
Han låg på 4-5k hel/hel i centrala Göteborg och var klart under 30 år gammal då.
Underhåll kan jag inte tänka mig att Triplen är dyrare än SD'n.

19k hel 12k halv skukle tripeln koata för mig

Har legat och läst på forumet hela natten och kollat blocket, Jag är fortfarande nerkärad i SDn ävrn fast den egentligen bara har sina nackdelar mot en nybliven mc förare, Den är inte ultimat första hoj, dyr i försäkring, dyr i underhåll, Ändå kan jag inte riktigt släppa taget om den, Känns inte som jag är en sån kille som kör sporthoj egentligen dock har jag ändå kollat in Cbr 600rr, Gsxr750/1000 och Yzf r1000, Villken av dom hojjarna kan ni rekomendera? eller är dom lika dåliga första hojjar med? Vad finns det för andra streetfighters som är bra alternativ till superduken men so. är biligare i försäkring och drift? Tack för alla svar jag fått! Det värmer men samgidigt blir det ännu rörigare i min skalle:va

Vil bara säga en sak till, Jag kommer inte köpa någpn er6a eller liknande, Tycker det känns för litet, Som jag nämt tidigare har jag kört cross (450). Och ävrn fast man skaffar en lite mer "vuxen " hoj som flrsta hoj behöver det inte betyda att man kommer köra där effter.

Vill du ha en Superduke så köp en Superduke. kan man styra en 450 så kan man puttra runt på en SD i låg fart. Köp med hjärtat :)

Vill du ha en Superduke så köp en Superduke. kan man styra en 450 så kan man puttra runt på en SD i låg fart. Köp med hjärtat :)

Jo jag vill ha en, men måate kolla så jag har råd :D Men jag är ändå väldigt intresserad av andra alternativ

19k hel 12k halv skukle tripeln koata för mig

Är din ort en av de där som posten bytt postnummer på sen några år tillbaka?
Jag fick ringa och strula med skattekontoret innan dom insåg att det faktiskt va fel det som hade i sina register efter posten fuckat rundor mer våra siffror.

Är din ort en av de där som posten bytt postnummer på sen några år tillbaka?
Jag fick ringa och strula med skattekontoret innan dom insåg att det faktiskt va fel det som hade i sina register efter posten fuckat rundor mer våra siffror.

Japp dom byte faktiskt för ett par år sedan, Du menar att det kan fucka up?

Har en Street triple och betalar runt 9000:-/hel/år. Nu är jag snart 40 men bor där det är dyrast. Trevlig och smidig hoj som också fungerar bra på längre resor. Men vill du ha en SD så köp en, handla med hjärtat som Fordon skrev, det enda rätta med mc.

Har en Street triple och betalar runt 9000:-/hel/år. Nu är jag snart 40 men bor där det är dyrast. Trevlig och smidig hoj som också fungerar bra på längre resor. Men vill du ha en SD så köp en, handla med hjärtat som Fordon skrev, det enda rätta med mc.

Ja dom är fina, men den kostar mig lika mycket som en superduke så då hade jag hellre valt SD. Grejen är ju att båda dom 2 hojarna blir jäkligt dyra att försäkra tyvärr :(

Japp dom byte faktiskt för ett par år sedan, Du menar att det kan fucka up?

I mitt fall placerade försäkringsbolaget mig i en kommun där jag inte residerar och min premie sköt i höjden. Fick maila in scannade kopior på min deklaration där det tydligt stod kommun och pastorat för att dem skulle få ordning på den soppan.

Har du provkört Super Duken? Det är ju inte säkert att man är lika förtjust när man har testat, menar jag.

Halv duger gott och väl, om du lämnar hojen ute ofta eller har dålig mc parkering hemma.

Om du bor i hus och har garage och inte lämnar hojen ute på stan så duger en trafikförsäkring gott och väl - om du nu måste ha en superduke :)

Har precis köpt en Superduke. Betalar 4500 för halv och 9500 för hel hos Bilsport & Mc. 24 år och bor strax utanför Göteborg. Haft kortet i fem år. Dock såg jag att det skiljde mycket om man skulle haft kortet några år längre alternativt kortare. Årsmodell spelade knappt någon roll. Nästan exakt samma pris för en Monster eller andra liknande hojar dessutom. Så det är nog framförallt kortet som gör att det blir dyrt för dig.

Dock håller jag med folk som tycker att du skall spana in andra hojar just för övningskörningen och som första hoj. Speciellt om försäkringen är i dyraste laget för din budget. Dessutom är min åsikt att kopplingen på SD:n är lite speciell. Och skulle tro att det finns bra mycket enklare hojar att krypköra med.

Lycka till! :tummenupp

Har precis köpt en Superduke. Betalar 4500 för halv och 9500 för hel hos Bilsport & Mc. 24 år och bor strax utanför Göteborg. Haft kortet i fem år. Dock såg jag att det skiljde mycket om man skulle haft kortet några år längre alternativt kortare. Årsmodell spelade knappt någon roll. Nästan exakt samma pris för en Monster eller andra liknande hojar dessutom. Så det är nog framförallt kortet som gör att det blir dyrt för dig.

Dock håller jag med folk som tycker att du skall spana in andra hojar just för övningskörningen och som första hoj. Speciellt om försäkringen är i dyraste laget för din budget. Dessutom är min åsikt att kopplingen på SD:n är lite speciell. Och skulle tro att det finns bra mycket enklare hojar att krypköra med.

Lycka till! :tummenupp

Okej, Jag håller på att kolla runt på allt möjligt men har inte fastnat för någon mer än superduken just nu. Förstår att den kan va jäklig i början men det går väl övningsköra på körskolans hojar :) sen kan man ta den tiden man behöver för att lära sig sin egen hojj, köra lite varje kväll på parkeringen hemma m.m så tror jag nog man fixar det rätt bra, som jag sagt tidigare har motorsport funnits i mitt liv sedan jag var liten och jag har kört mycket olika crossar,4-hjulingar m.m så själva körningen tror jag inte jag kommer ha problem med

Okej, Jag håller på att kolla runt på allt möjligt men har inte fastnat för någon mer än superduken just nu. Förstår att den kan va jäklig i början men det går väl övningsköra på körskolans hojar :) sen kan man ta den tiden man behöver för att lära sig sin egen hojj, köra lite varje kväll på parkeringen hemma m.m så tror jag nog man fixar det rätt bra, som jag sagt tidigare har motorsport funnits i mitt liv sedan jag var liten och jag har kört mycket olika crossar,4-hjulingar m.m så själva körningen tror jag inte jag kommer ha problem med

Nejdå då klarar du det galant! :tummenupp

Med ett nytaget kort och lite rutin lär du mest sitta och vara rädd på en SD dom första 500 milen på gatan :7peta
Den är verkligen rå, på alla sätt, den går som sagt att ha som första hoj men den kräver att du har det rätta psyket, risken att du tar en marksyning eller att Sheriffen tar tillbaka kortet är ganska hög ändå :gråta

Varför göra det extra besvärligt för sig? Köp en ER6, ta kortet med den, tappa den, få lite rutin och till nästa säsong skaffa en SD, om du har råd :krama

Lyssna inte på skaran harar. Jag körde CBR1000RR med nytagen lapp och det är vad man gör det till. Superduke och Speed Triple är absolut de roligaste nakenhojarna i mitt tycke. Har haft CBR1000RR 2005 samt en 2008, därimellan en Speed Triple 2010 idag kör jag en CB1000R 2009. Ganska kul båge, framförallt smidig. Men samtidigt lite klen kan jag tycka

Med ett nytaget kort och lite rutin lär du mest sitta och vara rädd på en SD dom första 500 milen på gatan :7peta
Den är verkligen rå, på alla sätt, den går som sagt att ha som första hoj men den kräver att du har det rätta psyket, risken att du tar en marksyning eller att Sheriffen tar tillbaka kortet är ganska hög ändå :gråta

Varför göra det extra besvärligt för sig? Köp en ER6, ta kortet med den, tappa den, få lite rutin och till nästa säsong skaffa en SD, om du har råd :krama

Bullshit!!
Polarn köpte sig en ER-6 för att övningsköra på. Hade lite problem med den ena krypkörningen... Satte sig på min SD och klarade det på första försöket.

ALLT handlar om hur man hanterar högerhanden... det gäller alla hojar.:fakta

Provsatt en superduke en vinter hos handlaren, tänkte på den i några år och provkörde en två år gammal sd i sommar.
Den var bättre än vad jag hade föreställt mig, koppling transmission bromsar lirar perfekt och vilken jävla motor när den får andas ordentligt !

Man funderar på hur 1290`n med sina 180 hästkrafter är..

Provkör !

Bullshit!!
Polarn köpte sig en ER-6 för att övningsköra på. Hade lite problem med den ena krypkörningen... Satte sig på min SD och klarade det på första försöket.

Frågan hur mycket det är hojen eller äns egna tankar OM hojen.
Jag hade stora bekymmer med lågfarten när jag körde en Suzuki Bandit på ena körskolan, bytte körskola och fick köra en bonneville (båda av samma årsmodell +/- ett år). Jag hade bra mycket lättare för krypkörandet på triumphen än vad jag hade på banditen..

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back