Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kollat If:s märkesförsäkring på Honda?
Jag har en fz1-08 helår hel försäkring kostar mig 4800:-![]()
Man ska inte skämmas när man kör Retro 750, man ska njuta av dom vilda 86 pållarna och totala avsaknaden av framhjulslyft.
Jag e 36, zon 1, haft hojkort sen urminnes tid och betalar 360kr månaden för halvförsäkring på Svedea.
Och gsx750 är en mycket bra allroundhoj. Inte ngn bushoj alls men mycket trevlig att köra.
Speciellt i stadstrafik.
Lycka till med hojvalet.![]()
Köp en annan hoj!
SDn är inte den bästa nybörjarhojen, definitivt inte om man ska träna krypkörning och sånt på den. Den lär knappast försvinna från marknaden heller![]()
Förresten. Skulle nog inte rekommendera SD som övningskörningshoj. Jag har den förvisso som första hoj. Allt under 3000varv kräver tillpassning med koppling. Hojen är jäkligt mycket gas eller broms och det gör den bra men att öva konbanan njae. Fine när man kan men att lära sig på...
Jag valde SD som förstahoj, och jag körde upp på den. Det gick finfint. Jag lät en tjejkompis utan körkort (Hon har aldrig ens testat att köra en motorcykel tidigare utan hennes erfarenhet var skoter..) köra runt på en stoor parkering. Hon hade absolut inga problem att köra iväg mjukt och försiktigt utan kärringstopp.
Superduken är to be honest ingen svår hoj att hantera.![]()
Det blir vad man gör de till tror jag![]()
Det finns grader i helvetet ska du veta
Köp om du är insnöad på den. Går det så är du lycklig annars byt
De är somsagt jäkligt snygga dedär med ett R på.
Jag valde SD som förstahoj, och jag körde upp på den. Det gick finfint. Jag lät en tjejkompis utan körkort (Hon har aldrig ens testat att köra en motorcykel tidigare utan hennes erfarenhet var skoter..) köra runt på en stoor parkering. Hon hade absolut inga problem att köra iväg mjukt och försiktigt utan kärringstopp.
Superduken är to be honest ingen svår hoj att hantera.![]()
Och du jämför den med de övriga 16 hojar du haft då eller?
Ingen hävdar att det inte GÅR. Men det är LÄTTARE på andra hojar. Jag har haft 2 LC8or, literklubbor, 600or, 600racers, mindre japstwinnar och spenderat en del tid med en förhatlig glidare.
Efter racehoj och den vidriga glidare så kommer SDn på listan över olämpliga förstahojar. Världens bästa hoj? - förmodligen. Världens bästa förstahoj? - knappast
Självklart litar jag på er som har lång erfarenhet och har provat på många olika cyklar, Men varför är den inte en bra första hoj, Normal körning tror jag inte kommer vara några problem för mig iaf, Bara för man har en hoj som är ready to race behöver man ju inte go all in. Jag vill ha en superduke för jag älskar utseendet och karaktären på motorn, och om man klarar av den eller inte får ma väl själv bestämma eller "märka" jag är ändå glad över tipsen jag fått och jag har förstått att många tycker det är en olämplig första hoj men den är ju så fruktansvärt underbar!
Och du jämför den med de övriga 16 hojar du haft då eller?
Ingen hävdar att det inte GÅR. Men det är LÄTTARE på andra hojar. Jag har haft 2 LC8or, literklubbor, 600or, 600racers, mindre japstwinnar och spenderat en del tid med en förhatlig glidare.
Efter racehoj och den vidriga glidare så kommer SDn på listan över olämpliga förstahojar. Världens bästa hoj? - förmodligen. Världens bästa förstahoj? - knappast
Kolla SMT:n, den har gått ner i försäkringspremie i år. Fast det är ju inte riktigt vad du ville ha. (Men iallafall en LC8)
Har du kollat på en Triumph Street Triple? Trevlig karaktär på motorn och lättkörd. Borde vara utmärkt hoj att ta kortet på och jag vet flertal som steker literklubborna på bana meed en Street Triple.
Varför inte en Duke 690 om du nu är inne på KTM? Många körskolor som kör med den hojen i Göteborg.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |