Försäkring ktm 660

WEEEEDMAN

WEEEEDMAN
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
KTM 660
Hej

Tänkte om någon har något bra tips på vilket försäkringsbolag jag ska använda till min ktm 660:yoparty ?????

Pris på att ställa ventiler på 660 någon som vet???:va

HAHA, jaa, du kan ju alltid välja trygghansa, dom skulle ha 16 000 för att försökra min!!!

IF skulle ha dryga 3000:-!

Ring din närmsta handlare för pris!

kan ju inte vara så himla dyrt att ställa ventilerna!
De går ju relativt fort... men några hundra lappar får du väl räkna med!
men de är väl inte ventil-justering så ofta på 660in va? :va

Hej

Tänkte om någon har något bra tips på vilket försäkringsbolag jag ska använda till min ktm 660:yoparty ?????

Pris på att ställa ventiler på 660 någon som vet???:va

Jag försäkrade min 660 -06 igår, på bilsport och mc
Vart 3180:- helförsäkring/helår (26år bor uppsala)
trodde inte att det stämde först, men det gjorde det:)

Last edited:
Förs. beror ju på lite vart man bor. Jag betalar 3600:- på bilsport&mc.
ventilerna kan man ju fixa själv om man är lite händig, men lämnar man in hojen så kan jag tänka mig lite under en tusing.
500mil kör jag med min innan det är dax. men det är nog ingen fara att köra längre...

Jag försäkrade min 660 -06 igår, på bilsport och mc
Vart 3180:- helförsäkring/helår (26år bor uppsala)
trodde inte att det stämde först, men det gjorde det:)

Hur fan är det mäjligt, jag får betala 4200:- hos IF och det var billigare än Bilsport. Hur länge har du haft kortet?

Bilsport & MC ville ha 6500 kr för mig. Hade jag varit 24 hade jag kunnat ta en offroadförsäkring och då hade det kostat runt 4000 kr / år halvförsäkrat. Nu ringde jag dock Sveland och de skulle ha 3600 kr / år i halvförsäkring så det tog jag..!

EDIT: På 625:an då. 660:n skulle kosta lika mycket på Bilsport&MC.

Last edited:
Betalar 2100:- för halv hos Folksam. Bilsport & MC skulle ha något liknande men de har betydligt högre självrisk.

Last edited:
Har haft kortet i 4år.
Jag tog en offroad försäkring och har hojen inlåst, + lite rabatt med medlemskapet i smc.
(bor inte centralt i Uppsala ska till läggas)

Va fan jag bor utanför stockholm och haft kortet i 11 år utan bekymmer, har också hojen inlåst + SMC! :va

Johan,

Ruskigt bra försäkringspris! Vad menar du med inte i centrala Uppsala? Bor du ute på landet är det ju inte ens relevant från första början att skriva att du bor i Uppsala. Jag bor inte direkt i centrum utan i Stabby/bortre Luthagen (nästan ute vid Librobäck) och jag fick då inte något så fint pris på försäkringen när jag kollade upp en 660.

Johan,

Ruskigt bra försäkringspris! Vad menar du med inte i centrala Uppsala? Bor du ute på landet är det ju inte ens relevant från första början att skriva att du bor i Uppsala. Jag bor inte direkt i centrum utan i Stabby/bortre Luthagen (nästan ute vid Librobäck) och jag fick då inte något så fint pris på försäkringen när jag kollade upp en 660.

Får väll säga att jag i stort sätt bor på landet:tungan
Men för 1.5år sedan bodde jag i salabackar (murargatan) fick då betala ca 4200:- hel/hel år för min 640, också ett helt ok pris tycker jag!

LF , hel/hel med 3000 kr i självrisk. 2148:- / år ! Bor på landet , är gubbe:tungan o har haft kortet sen -85........... Ibland lönar det sig med gråa hår !...:tummenupp

Lägger ordet för Bilsport & mc jag.. har 1195:- efter senaste höjningen halv/hel.

bor i umeå, under 30 år och haft kort i snart 6 år.

:tummenupp

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...