Försäkring i USA??

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
BMW S1000rr
Tjo
Har fått ett erbjudande att jobba i USA under några månader, och hojarna där är ju inte precis dyra så kommer garanterat att köpa en nyare sporthoj där om jag åker dit.:yoparty

Nu är frågan, Hur fungerar försäkringen i USA ? samma som i sverige? :va

Hur är premierna? :va

Sedan om man "flyttar" hem igen efter dom månaderna man vart i USA, kan man då ta med hojen hem o klassa den som "flyttgods" eller vad det heter, och på deta vis slippa alla skatter och liknande vid importen :va ? (självklart så måste man ju regga den sän i sverige :) )

Tackar för kommande svar :tummenupp

1 år för att få ta med som flyttgods. dvs bott och ägt hojen minst ett år (utrikes). I övrigt har jag ingen aning om premier...

Hur får man ett erbjudande att jobba i USA? :va Det låter ju hur grymt somhelst ju..

Ha så kul du!

1. Har du arbetstillstånd, eller kommer arbetsgivaren hjälpa till med det?

2. Försäkringspremier varierar precis som i Sverige beroende på var du bor, ålder, osv. Generellt skulle jag säga att de är billigare än i Sverige. Jag betalar runt $280/helår för vår motsvarighet till helförsäkring. Brukar ställa av hojee på vintern så det brukar landa på ett par hunkor per år...

In liten sån där fråga, svenskt körkort gäller väl knappast i USA??

Försäkring för bilar är snordyra om du inte har amerikanskt körkort, har du väl det så är de billigare än Sverige. Borde vara liknande för hojar..?

In liten sån där fråga, svenskt körkort gäller väl knappast i USA??

jag har kört med mitt svenska dom gånger jag varit där och jobbat under längre tid..

funkar utan probs enligt dom snutar jag haft.. hrrmmm kontakt med..:D :D

jag har kört med mitt svenska dom gånger jag varit där och jobbat under längre tid..

funkar utan probs enligt dom snutar jag haft.. hrrmmm kontakt med..:D :D

*Asg* jojo... böjda batonger efter dom kontakterna... ? :D

Körkort går att köras med om man är där som turist o lånar annans bil lr hyrbil. Men ska man ha ett fordon skrivet på sig samt förs. är amerikanskt körkort ett måste.
Men det är lugnt då det är simpelt ;) Man går till DMV, tar en liten mini bok som påminner om en pocket på ca 30 sid. Läser medan man sitter där, får sin tur vid datorn. Skriver..o så kör man upp direkt om man klarar teorin. Busenkelt.

Innan du tror på allt som skrivs i den här tråden så rekommenderear jag att du kollar in lokala DMV bestämmelser för den staten det gäller.

Angående krav på körkort så beror det på hur du uppehåller dig i landet. Detsamma gäller möjligheten att skaffa körkort.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park