Försäkring hos Svedea

ärligt talat pojkar så känns det att sporthojarna blir mindre och mindre välkomna hos försäkringsbolagen.
bmw 1000 rr har ju en hyffsad försäkring men för hur länge.
suzukis är rätt hyffsad men dyr vagnskada och stöld (25000)
snackade med en säljare på johans mc i gbg och dom är återförsäljare för triumph och kawasaki.
675 daytona säljs bra pga relativ låg försäkring men marknaden för ninjorna är totalt stendöd.
helst av allt så skulle dom vilja ta bort dom från kollektionen.

jag har min hoj försäkrad hos svedia billigt och bra:)

Då va bytet fixat. Hel/Hel XL 4691:- med SMC rabatt. Jämnfört med Bilsport -Mc Hel/Hel 6559:- med SMC rabatt.

Helt ok!

lär väl bara gälla kåplösa hojar,kan inte tänka mig att det gäller sporthojarna:gnissla

Har inte kollat upp det då jag tyvärr inte äger en Panigale eller annat "mums" för tillfället. Men förmodligen är allt 4-ventilat av Ducati inte med i "märkesförsäkringen", kanske undantaget någon gammal sur 916 biposto eller så. :tungan

SSie, som jag snart måste utöka garaget med igen, tas av både Bilsport och Svedea till bra priser. Dock är den ju bara ett gammalt surt Monster med kåpor på, mao ingen modell som jagas utav vildar med nytt kort och hög kraschkvot.

Att min (och andras) Multi 1200 är så jäkla billig med sina 150 pållar är förvånande. Men inte känner jag för att klaga...

Superintressant tråd, då jag precis sitter och letar efter en billigare försäkring till gammelgixxern (22 år gammal nu, jösses...).
Har Trygg-Hansa idag, och de vill ha 5745 kr 1/1. Offerten jag fick från Svedea för 1/1 är på 1688 kr (!!) :yoparty

Hmm... byta eller inte byta...? :va

Dessvärre provat deras skadehantering..... den är fantastiskt snabb, okomplicerad, service-minded. Rekommenderas!

Superintressant tråd, då jag precis sitter och letar efter en billigare försäkring till gammelgixxern (22 år gammal nu, jösses...).
Har Trygg-Hansa idag, och de vill ha 5745 kr 1/1. Offerten jag fick från Svedea för 1/1 är på 1688 kr (!!) :yoparty

Hmm... byta eller inte byta...? :va

Kolla med Suzuki mc försäkring, hög självrisk men billig förs.
Betalar ca 2200 för min ifs en gsx1400-k2 helförs.

Jag har haft försäkring i snart ett år hos Svedea. Har tyvärr behövt utnyttja min försäkring två gånger och jag är supernöjd med deras bemötande. Har aldrig varit några problem, snarare har jag blivit förvånad över deras vilja att hjälpa mig att få ut all ersättning som jag har rätt till. Kommer förlänga min försäkring i april.

Två gånger på ett år! Inte konstigt att våra priser är sådana :(

Ni som har fler hojar, har ni dem samförsäkrade?

Jag vet inte om Svedea har den tjänsten men hos Bilsport&MC kan du samförsäkra dina hojar om du har flera och garanterar att bara en i taget rullar. Blir bra rabatt på försäkring nr 2 då. Kan vara värt att kolla om även Svedea har samförsäkringar.

Innan jag sålde min enduro förra året så hade jag den samförsäkrad med ST3'an och betalade då 1500:- istället för 3500:- för enduron.

Last edited:
Haft ett försäkringsärende hos svedea, väldigt bra och snabb service. 10p av 10 möjliga.
Krash kl 11:30. Delar för att få cykeln i bruk beställda 12:30, med skadenummer och godkännande från svedea.

Precis tvärtemot trygghansa:crash

Där tog det 3mån att ens få ett skambud ur dom (irrelevant, men gillar att få det sagt).

Sådär lite överdrivet lyrisk... och partisk pga ett kanonarbete från Bilsport & Mc.

Swedea,,, vad e de. Trodde i min enfald att dom ägnade sig åt båtar:confused:

Sitter och kollar efter en ny bil, och spanar försäkring. Jag har Svedea på hojen, och är helnöjd. Men, man kan ju välja lite olika förutsättningar, till exempel boende och förvaring och så. Om man parkerar på gatan, i garage, i flerbilsgarage eller parkeringshus nattetid, så ändras inte premien. Men bor man i bostadsrätt så blir det billigare än om man bor i hyresrätt. Billgast blir det om man bor i villa. Undrar varför de värderar boendesätt högre än parkeringssätt.

Det skiljer ju ingen förmögenhet, men på en Rav4 skiljer det 400 kr per år mellan villa och hyresrätt.

Sitter och kollar efter en ny bil, och spanar försäkring. Jag har Svedea på hojen, och är helnöjd. Men, man kan ju välja lite olika förutsättningar, till exempel boende och förvaring och så. Om man parkerar på gatan, i garage, i flerbilsgarage eller parkeringshus nattetid, så ändras inte premien. Men bor man i bostadsrätt så blir det billigare än om man bor i hyresrätt. Billgast blir det om man bor i villa. Undrar varför de värderar boendesätt högre än parkeringssätt.

Det skiljer ju ingen förmögenhet, men på en Rav4 skiljer det 400 kr per år mellan villa och hyresrätt.

Har förmodligen med att mer människor rör sig runt ditt fordon. Dock är det suspekt att det inte är billigare att parkera i enbils garage än tex gatan.

Men bor man i bostadsrätt så blir det billigare än om man bor i hyresrätt. Billgast blir det om man bor i villa. Undrar varför de värderar boendesätt högre än parkeringssätt.

Kanske att borättsägare är seriösa kapitalister medan hyresrättsboende är skadebenägna försäkringsbedragare? Statistiskt sett alltså.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman