Försäkring Honda cbr 1000rr -2004-2006

Går inte att svara på vad den skulle kosta för dig. "Låna" ett regnummer och gå in på några bolags hemsidor och räkna.

För min CBR1000RR-06 ger jag 7 222 SEK/år hos Länsförsäkringar.
Fullvuxen, full bonus, låst garage, boende i stad med ~70 000 inv. i sydöstra Sverige.

Svedea är annars störst på MC-försäkringar, så jag ska se vad jag får ge där sen.

IF och Länsförsäkringar är de bolag som inte hatar mina hojar.
Om du kan värpa fram ett regnummer, ger de svar direkt.

Har TryggHansa på GSX1300R 2008 enbart Trafik.
För Helförsäkring är slöseri med pengar på en så gammal hoj. Tycker jag.
Fick två erbjudanden när jag ville försäkra den i Augusti 2023 (efter ställt av den hösten 2022)
Ca 350 kr / månad året runt, eller avställbart 438 kr/månad. Valde avställbart.
Detta var en halvering jämfört när jag nån gång ca 2016 kollade med TryggHansa då var det ca 650kr/månad året runt. Tog då året runt. Kan det vara åldern eller skadefrekvensen som sänkt premien till ca 350kr/månad året runt ?

Last edited:
Fått fram regnr och kollat lite. Får fram lite siffror på ettav bolage jag kollat. Så en halvförsäkring året runt ca 827 kr. På och avställning ca 1100 kr. Priser pr månad. Hur funkar på och avställning, är det begränsat med hur många ggr man får ställa av och på? om jag kör 3 dagar på en månad (30 dgr) är det 1100/30 dagar = 36,6 kr x 3 ? Är det så det räknas?

Fått fram regnr och kollat lite. Får fram lite siffror på ettav bolage jag kollat. Så en halvförsäkring året runt ca 827 kr. På och avställning ca 1100 kr. Priser pr månad. Hur funkar på och avställning, är det begränsat med hur många ggr man får ställa av och på? om jag kör 3 dagar på en månad (30 dgr) är det 1100/30 dagar = 36,6 kr x 3 ? Är det så det räknas?
Det varierar mellan bolag. TH är tydliga med att om du "missbrukar" systemet så har de rätt att göra om det till en året runt-försäkring. På frågan om vad "missbrukar" betyder är svaret att det är en individuell bedömning som de inte delger externt.

Då jag frågade för många år sen så sa dom att jag betalade per 7dagar så ställde jag på kunde jag åka 7dagar och sen gick nästa 7dagar igång som sen summerades i slutet av månaden.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT