Försäkring GSXR 750

Masterblaster

Masterblaster
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Kawasaki zx9r
Är 25 år gammal tog körkort för en månad sen och letar frenetiskt efter den billigaste försäkringen men det verkar vara saftiga priser :( har hittat halvförsäring hos folksam för 8000:- helår .Nu till frågan låter 8000:- vetigt eller ?

Last edited:
hmm

Masterblaster skrev:
2113088 Är 25 år gammal tog körkort för en månad sen och letar frenetiskt efter den billigaste försäkringen men det verkar vara saftiga priser :( har hittat halvförsäring hos folksam för 8000:- helår .Nu till frågan låter 8000:- vetigt eller ?

Jag har själv kollat runt ganska mycke på gsxr och jag är 22 och haft
kortet sedan förra året.
har fått ganska hyfsade priser hos trygg hansa ändå, skulle få betala 8000/år
för en gsxr 750 -98
just nu har jag en fzr 600 93 och pungar ut 6000 om året för den gamla.
vad jag vill säga är att 8000 är ganska rimligt, tror inte du kommer mycket lägre. men är helt klart värt att kolla runt.
det finns färdiga formulär här nånstans i forumet där det står alla försäkringsbolag och pris *att fylla i själv* så man kan jämnföra

lycka till :va

Masterblaster skrev:
2113088 Är 25 år gammal tog körkort för en månad sen och letar frenetiskt efter den billigaste försäkringen men det verkar vara saftiga priser :( har hittat halvförsäring hos folksam för 8000:- helår .Nu till frågan låter 8000:- vetigt eller ?
Svårt att säga när du inte skriver ut årsmodellen :7peta (jäkligt stor skillnad mellan t.e.x en 88 och 04a), men för en 96-99 låter det hyggligt rimligt, hade jag haft årsförsäkring på min så hade det varit 5000 kr/år (folksam) och då har jag fyllt 30 vilket sänker premien något. Fast det du bor är kanske så pass smått att det borde vara ännu billigare (min premie är Lund/Zon2, fast som sagt var det en
00 eller nyare så är det väl billigt...)

Ring till alla bolag och fråga, är alltid det enda sättet att vara säker på att få lägsta möjliga premie... :fakta

Är 23 år och betalar kring 850:-/månad när den är påställd och 177:-/månad när den är avställd för halvförsäkring.

Ställer på IDAG! :yoparty

Last edited:
Fick sänkt premie ifrån ~8500 -> ~6500 på halvförsäkring hos trygghansa i år.

Detta på min gsxr-750 96'a

då får jag ställa av och på hur jag vill (th tar ut merparten av kostnaden på sommaren, så det är rätt lönlöst egentligen, om man inte vill hålla på och ställa av/på hela tiden)

Jag är 25, fyller 26 i år.

13000:- ville dom ha för halv/helår tyckte det var lie för mycket jag bor ändå i en liten stad 10000 invånare men grejen dom tog upp var hästar mot vikten på hojen och en gsxr är lättviktare med bra mycket hästar

det är det som är konstigt bor i Oxelösund den har max 10000 invånare så borde vara billigare tycker jag ....

Betalar en dryg tusenlapp / månaden halvförsäkring 26år sthlm (iofs honda men samma f-klass)

Masterblaster skrev:
2114679 13000:- ville dom ha för halv/helår tyckte det var lie för mycket jag bor ändå i en liten stad 10000 invånare men grejen dom tog upp var hästar mot vikten på hojen och en gsxr är lättviktare med bra mycket hästar

det är det som är konstigt bor i Oxelösund den har max 10000 invånare så borde vara billigare tycker jag ....
Att du bor i liten stad påverkar den delen av försäkringen som heter Stöld. Däremot är ju hojens prestanda (vikt/hk) lika stor oavsett var du bor... :tomten
Sorry, jag kanske missförstod...

Masterblaster skrev:

Grattis. Jag betalar 8400 kr för bara trafik för min 600:a. Är 29 år och har haft kortet i två år.

Försäkrade min GSX-R -97 hos IF, dock är det en 600, men där blev årsavgiften 6800:- hel/hel och då går den ställa av också :) Dom gick på att den var 25 kw reggad, trodde dom skulle gå på ursprungseffekten men tydligen gjorde dom ju inte det! Landar väll på ca 2500/år om man har den påställd i 4 mån.

Är 21 år och bosatt i Lycksele.

Masterblaster skrev:
2114679 13000:- ville dom ha för halv/helår tyckte det var lie för mycket jag bor ändå i en liten stad 10000 invånare men grejen dom tog upp var hästar mot vikten på hojen och en gsxr är lättviktare med bra mycket hästar

Vi har zon 4 här om jag inte kommer ihåg helt fel.
Jag betalar 3700 halv/halvår för min 02:a.
Då har jag iof hunnit bli gammal......det va dyrare att försäkra första hojen fast den va äldre

Masterblaster skrev:

Har en Gsxr 750 -98.....o betalar runt 11-12 tusen på halvförsäkring....

Men alla sporthojar e dyrare.....men har dom passerat 5 års gränsen på årsmodellen så brukar de sjunka i försäkring!!!!!

Har en gixxer 750 91.a som jag betalar 6000 om året i helförsäkring på hos Folksam. är 33 år och haft kort i 1 år... och folksam verkar vara den billigaste just nu...

Saftiga premier ni sitter på. Gixxer 750 -98 hel/hel 5700:- Det tycker jag är rimligt med tanke på hur snällt jag kör bla :gnissla

PGH... hur gammal är du då? och hur länge har du haft kortet???och vilket bolag är det som har så billiga försäkringar...

Masterblaster skrev:

Jättebilligt.
En polare får ge ca 30000kr hel/hel för en GSX-R 750 -04.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back