Försäkring GSX1000R

Ferry

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Prosuperbike/gata GSX1000R -07
Hej

Undrar hur mycket ni som har en SUZUKI GSX1000R betalar i försäkring? Även hur gammal ni är, vilken zon ni bor i och vilket försäkringsbolag ni har. Ange också om det är hel eller halv försäkring!

/Ferry

Ferry skrev:
Hej

Undrar hur mycket ni som har en SUZUKI GSX1000R betalar i försäkring? Även hur gammal ni är, vilken zon ni bor i och vilket försäkringsbolag ni har. Ange också om det är hel eller halv försäkring!

/Ferry
Jag har en 750 men det är ju klass 7 iallafall.29 år Länsförsäkringar hel/hel 7122:- zon 4

Re: Re: Försäkring GSX1000R

Busaberg skrev:
Jag har en 750 men det är ju klass 7 iallafall.29 år Länsförsäkringar hel/hel 7122:- zon 4

Jag fattar bara inte det här!?!?!?!?

Jag är alltså äldre än dig, har en cykel som är äldre(oxå kl.7) och bor oxå på landet(=zon 4), lika förbannat så fick jag en premie-offert av LF på en HELT annan summa än den du uppger!

Hur F*N är det möjligt?!?
JohanFÖK eller ngn initierad - förklara!
:confused: :confused: :confused:

Börjar tro att snacket om "slumptalsgenererade tärningskast" inte är taget ur luften iaf........................
:(

Re: Re: Re: Försäkring GSX1000R

El Presidente skrev:
Jag fattar bara inte det här!?!?!?!?

Jag är alltså äldre än dig, har en cykel som är äldre(oxå kl.7) och bor oxå på landet(=zon 4), lika förbannat så fick jag en premie-offert av LF på en HELT annan summa än den du uppger!

Hur F*N är det möjligt?!?
JohanFÖK eller ngn initierad - förklara!
:confused: :confused: :confused:

JApp detta vill vi ha förklarat hur det kan fungera..... :confused:

Börjar tro att snacket om "slumptalsgenererade tärningskast" inte är taget ur luften iaf........................
:(

Ferry skrev:
Hej

/Ferry

Jag betalar 37000 hel/hel för min 01:a det var det billigaste ja hittade

30 år
Stockholm (värsta skitzonen)
If Halv/helår 19000:-

öhummmmm

28 år, bor ca 2,5 mil norr om GBG har IF skade förs.
9014 :- Hel förs./Halvår. Ganska så bra tycker jag själv iaf. :)

Re: Re: Re: Försäkring GSX1000R

A.C skrev:
e du på riktigt?!! :skrämd

Tja...37000/12=3083

3083 kr. i månaden är väl inte helt billigt, men ska man ha det värsta utav det värsta så kostar det ju...

dyrt, men va då

fixade försäkring idag på min gixxer 1000-03

nästan gratis med 2105 spänn i månaden.....

30 bast, hojkort i 3 år--kan dock ställa av den när jag vill

Re: Re: Re: Re: Försäkring GSX1000R

Gustav1 skrev:
Tja...37000/12=3083

3083 kr. i månaden är väl inte helt billigt, men ska man ha det värsta utav det värsta så kostar det ju...

Jo men tycker inte du att 3083 kr/mån är lite väl mycket? Även om det e en klass 7! Vad kostar din blåa "sporthoj"???? :rolleyes:

Re: Re: Re: Re: Re: Försäkring GSX1000R

A.C skrev:
Jo men tycker inte du att 3083 kr/mån är lite väl mycket? Även om det e en klass 7! Vad kostar din blåa "sporthoj"???? :rolleyes:

Den kostar väl också ungefär 3083...om året.

För att jag skall kunna förklara premieskillnader behöver jag väldigt mycket fakta från er båda.

Det kanske är så att en av er är helkund eller har en bra relation med LF?

LF är dessutom helt olika f-bolag i olika län så de kanske resonerar på olika sätt?

/ Johan Hellström
SMC, FÖK

Blev erbjuden 8314:- av Salus A, helf/halvår, helt ok med tanke på att man får köra på bana. Bor på vischan och har haft körkort sen -71.

Betalar 17400 hel/hel hos T-H ...bor i central Stokkholm,32 bast, KK sedan 87,denna ganska överkomliga premie grusas vid huvudförfallodagen då T-H vill ha smått gastronomiska 32000 pix hel/hel!!!!!!!!!!

Bästa pris är hos Länsförsäkringar som vill ha 28000 hel/hel :zpy :zpy :zpy :zpy ,men då får man ställa av och på hur mycket som helst..bara att ställa av varje dag man inte kör,visst är det lite jobb men det är bara anmäla via nätet,man kan spara många stålars på detta sätt!

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...