Försäkring för suzuki sv!

åzkar

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Street Triple, 2009
Hej! Har en suzuki sv -04 som sak försäkras nu inför säsongen. Har precis köpt den (begagnat) och undrar vilket bolag som har bäst pris på denna cykel? Vart har ni andra som har sv era cyklar på för bolag? vill ha helförsäkrat, men med möjlighet att ställa av när ja vill o inte fortsätta betala försäkringspremie! Tackar för hjälp

åzkar skrev:
Hej! Har en suzuki sv -04 som sak försäkras nu inför säsongen. Har precis köpt den (begagnat) och undrar vilket bolag som har bäst pris på denna cykel? Vart har ni andra som har sv era cyklar på för bolag? vill ha helförsäkrat, men med möjlighet att ställa av när ja vill o inte fortsätta betala försäkringspremie! Tackar för hjälp

Det kan bli lite spännande att köpa hojen innan de vet vad den kostar att driva. Ge dig in i lotteriet, det finns nänligen inget konkret tips att ge mer än du själv får ringa runt.

Trygg Hansa... fick jag bäst av...

Kom ner på lite drygt 7 papp efter om den är avställd i 6 månader. Med full skyddsutrustning. Ingen begränsning i vad extra utrustningen fick gå på heller.

Ska väl tilläggas att hojen är försäkrad på min far, men det var helt ok enligt TH eftersom vi är skrivna på samma adress.

Väldigt olika beroende på ålder, vart man bor, typ av försäkring, hur hög självrisk man vill ha.
Att du har köpt den begagnad spelar ingen roll, de går på årsmodell, effekt, olycks och stöldstatistik etc.

Kolla länsförsäkringar. Bilsport och mc sägs ha sänkt sin premie för i år.

Själv har både jag och killen (som hade sv 1000 förut) helförsäkrat på helåret på våra hojar då det skiljde så enormt lite på att ställa av och på hos länsförsäkringar i vårat fall.

Last edited:
Bilsport & mc är nog bäst 7168 per år för mig 30+ eget garage alla skydd, gått från 28000:- på folksam så jag är glad :tummenupp

åzkar skrev:

Fast jag vet inte om det är en 650 du kanske har?
Jag har för mig att den är ganska billig på Bilsport&mc ifall du är över 24

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...