Försäkring för Suzuki GSXR 750

Saber Rider

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Hoj
Suzuki
Hejsan, är helt grön här på sidan. Har bara vart inne förut och dreglat lite i bildgalleriet osv :hihi

Är precis påväg att köpa en hoj och tänkte kolla om nån har tips på vart man kan hitta en bra o billig försäkring på en Suzuki GSXR 750 -00 ??
Jag är 22 år gammal och bor i en mellanstor stad..

Tacksam för svar..

Jag skulle vilja tipsa om en motorcykelförsäkring. Vad den kostar kan ingen veta, skaffa ett regnummer på en hoj du vill ha och ring runt till några olika bolag.

försäkring 750

Saber Rider skrev:
2137265 Hejsan, är helt grön här på sidan. Har bara vart inne förut och dreglat lite i bildgalleriet osv :hihi

Är precis påväg att köpa en hoj och tänkte kolla om nån har tips på vart man kan hitta en bra o billig försäkring på en Suzuki GSXR 750 -00 ??
Jag är 22 år gammal och bor i en mellanstor stad..

Tacksam för svar..
Jag hade en gsx 750r - 00 ifjol å folksam var klart billigast för mig, betalade 1600 i kvartalet för halvförsäkring och bor i Lysekil. Låna gärna mitt gamla regnr rxp 649.. men kolla runt för det skiljer ordentligt mellan bolagen. Be Insplanet.se leta upp billigaste premien för dig, har sparat många 1000 lappar för mig på bilar och mc. Lycka till!
/ Martin

preemer skrev:
2137287
Be Insplanet.se leta upp billigaste premien för dig, har sparat många 1000 lappar för mig på bilar och mc. Lycka till!
/ Martin

Sist jag pratade med insplanet, så kunde dom inte kolla upp mc försäkringar.
men kolla i försäkringsforumet, där hittar du listor över försäkringsbolag, sedan är det bara maila eller ringa bolagen

preemer skrev:
2137287 Jag hade en gsx 750r - 00 ifjol å folksam var klart billigast för mig, betalade 1600 i kvartalet för halvförsäkring och bor i Lysekil. Låna gärna mitt gamla regnr rxp 649.. men kolla runt för det skiljer ordentligt mellan bolagen. Be Insplanet.se leta upp billigaste premien för dig, har sparat många 1000 lappar för mig på bilar och mc. Lycka till!
/ Martin

Mc finns ju inte med som val
:confused:

jag bor i Eskilstuna, har en GSX-R 750 -00, är 24år och har haft kortet i 4år, betalar 14200kr halvförsäkring/helår med möjlighet att ställa av hojen, Trygghansa blev billigast för mig.

preemer skrev:
2137287 Jag hade en gsx 750r - 00 ifjol å folksam var klart billigast för mig, betalade 1600 i kvartalet för halvförsäkring och bor i Lysekil. Låna gärna mitt gamla regnr rxp 649.. men kolla runt för det skiljer ordentligt mellan bolagen. Be Insplanet.se leta upp billigaste premien för dig, har sparat många 1000 lappar för mig på bilar och mc. Lycka till!
/ Martin

Kollade upp offert på mig :
22 år, stockholm, (övningskör, teori avklarad =) ) (BC körkort, sedan 2003)
Summa 23 576 kr / halvförsäkring

Tar tillbaka mitt ovanstående inlägg.

GBG istället, höjning till ~13800 halv/helår. Orka! :huvet

10k i skillnad för en 750 -94!!

Håller på att ta mc kort och har köpt en GSX f 750 -94. Jag är 26, bor i Kalmar och har skrivit hojen på mig (har haft bilkörkort i 7 år).

Vet inte hur pass mycket skillnad F mot R gör, min F-modell har strax under 100 hästar under tanken och hamnar under kategorin touring cykel.

Det skiljer ofantligt mellan olika försäkringsbolag. Blev tipsad av honom jag köpte cykeln av att ta hans gamla bolag, Länsförsäkringar , men de hade en prislapp på 14000:- / halv förs. helår. (han hade iofs bara betalat 3200 men då hade han haft mc hela livet å hade precis gått in i pensionsåldern).

Har kollat med Trygg Hansa med och fick priset 4200:- halv förs. helår. :Bugar Tackar!!

Så om du är grön med kortet så undvik då länsförsäkringar, kolla runt med andra bolag.

Jag har en Gsxr 750 -98 som är reggad med 25kw o den betalar jag 2111kr helförsäkring/helår för på Salus ansvar...
Kanske är så billig där pga att den är reggad som strypt...men värt att kolla...

24år haft kortet sen juni, kostnad 14500:-/år för halvförsäkring, Trygghansa, boende i lund.

Verkar som om trygghansa snor åt sig alla yngre åkare med snabba hojar genom att ligga en bra bit under konkurenterna. If skulle t.ex. ha närmare det dubbla av mig.

Var du bor har också som sagt en mycket stor inverkarn på premien. Jag hade bara betalat 10500:- om jag hade bott kvar i västervik.

herge skrev:
2392688 24år haft kortet sen juni, kostnad 14500:-/år för halvförsäkring, Trygghansa, boende i lund.

Verkar som om trygghansa snor åt sig alla yngre åkare med snabba hojar genom att ligga en bra bit under konkurenterna. If skulle t.ex. ha närmare det dubbla av mig.

Var du bor har också som sagt en mycket stor inverkarn på premien. Jag hade bara betalat 10500:- om jag hade bott kvar i västervik.

shit du hade ganska hög premie för en såpass gammal hoj?!:va
jag betalar 4900:-/år halvförsäkrat på min...

marsva83 skrev:
2394297 shit du hade ganska hög premie för en såpass gammal hoj?!:va
jag betalar 4900:-/år halvförsäkrat på min...

jaja men nu snackar vi ju om en -00a :D jag ska köpa mig en det är därför jag vet priserna på den

Jag är 27, kk sen -04 å bor ganska centralt i tokholm, jag pyntar knappa 10kkr.
Det sjuka är bara att hojen är en Gixxer 750, -99'a, men, den är inreggad -00, alltså klassar dom förbannade försäkringsbolagen den som en 00'a! :mad: :4skrika Har en vag känsla av att dom inte gör det den dag dom ska betala mig om det händer något med den... :rolleyes:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park