Försäkring efter 24år?

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Gixxer 1000 K7
Funderar på hur mycket det gör på försäkringen när man blir gammal:D
Förstår att det är olika siffror,, men om de finns nån generell procent dom drar av?
Är 23år nu och jag skulle få 37000 hel/hel på trygghansa på en factory..
funderar på hur mycket de skulle göra när jag fyller 24?

lite luddigt formulerat,:tungan

mja.. är rädd att det inte gör så fasligt mycket.. iaf gjorde det inte för mig.. inte när jag smög över till 25 heller.. (förra året)

Attans:huvet
Hehe då är de ju inget positivt att fylla 24:näsblod,, tjejerna får hängigare:tuttar och slappare:arsele
Är väl inget annat än att bita i de sura äpplet:rolleyes:

Kolla hos något annat försäkringsbolag först och främst, trygghansa är ju bland det dyraste man kan ha på en hoj. Det blev ungefär hälften så dyrt åt mig att välja Salusansvar istället för Trygghansa.

Kolla bilsport o mc. Dom har en 24+ försäkring!

Kolla hos något annat försäkringsbolag först och främst, trygghansa är ju bland det dyraste man kan ha på en hoj. Det blev ungefär hälften så dyrt åt mig att välja Salusansvar istället för Trygghansa.

För mig är Trygghansa billigast..

Last edited:
jag är 27 och har fått erbjudanden från folskam och länsförs. på ca. 14k till min r1 05 i sambos namn ca. 9k :huvet

Annars LF 24+ , jag kör med den och är 26 år och betalar 16000:- hel/hel men bor i skogen.

RSV-R 06a

Annars är ett het tips att köpa en Touno eftersom de är mycket biligare att försäkra(samma hoj i grund och botten fast utan kåpor + andra insugstrattar)

när jag snackade försäkringar på MC så fick jag förklarat att det var krav på att ha haft kortet i minst 4år innan första sänkningen blev aktuell, det far länsföräkringar. Hos IF fick jag däremot avsevärt lägre pris trots att jag inte ens haft kortet i en hel dag

Bilsport o mc försäkrar inte R-hojar :fakta

Jo det gör de. Om hojen är 20 år gammal = ca 1600 kr hel/hel :D

Attans:huvet
Hehe då är de ju inget positivt att fylla 24:näsblod,, tjejerna får hängigare:tuttar och slappare:arsele
Är väl inget annat än att bita i de sura äpplet:rolleyes:

Tjejerna blir väl inte hängigare bara för att du fyller 24 ! He he, de är ju lika unga och vackra för det :D

Last edited:

Har haft TH senaste 8 åren & de har slagit alla andra F-bolag rejält med att vara billigast. För busan ger jag 4800:- halv/hel, näst billigast var IF med 9500:- halv/hel. Högst individuellt vad som är billigast m.a.o.

SaluAnsvar ville f.ö. ha runt 11000:- för samma premie.

Mina försäkringar blir bara dyrare och dyrare. Har haft kortet i 5år..

Men det är väl pga av alla mongo som wheelar in i träd och sedan lägger in klagoinlägg på sh med gnäll om försäkringspremier..

Det är bara att pynta :tummenupp

Det skitbolaget skyltade och pyntade sin monter med sporthojjar på mässan och gav mig 55K kr/år i trafikförsäkring. Vilket var det enda alternativet av försäkring de erbjöd.

Det är ett riktigt bra bolag, betalar 1580 hel/hel på min urgixxer med 160 hk.

Min fru pröjsar 2700 hel /hel på sin Fazer-99...

Fattar inte vad ni klagar på.....:D :yoparty

Kollade idag på en Honda 1100 super blackbird...8900:- hel/hel på en 05a...

Last edited:
Tjejerna blir väl inte hängigare bara för att du fyller 24 ! He he, de är ju lika unga och vackra för det :D

Hehe precis, bara att ragga på småbrudarna :D :tuttar

Kollade för övrigt min bilförsäkring på mig när jag fyllde 24 i vintras och det var inte speciellt stor skilland alls :rolleyes:

Haha jo det är väl bara att ragga på de yngre:D
På min förra aprilia så var trygghansa de billigaste alternativet av de bolag jag kollade upp..
men som sagt var,, de är nog högst individuellt!

men jag gillar inte att den inte går att ställa av på TH,, känns omotiverande att ligga ute med en bit över 3000kr varje månad.. är ju inte direkt så man tar en tur en januari dag,, inte jag iaf:D

Haha jo det är väl bara att ragga på de yngre:D
På min förra aprilia så var trygghansa de billigaste alternativet av de bolag jag kollade upp..
men som sagt var,, de är nog högst individuellt!

men jag gillar inte att den inte går att ställa av på TH,, känns omotiverande att ligga ute med en bit över 3000kr varje månad.. är ju inte direkt så man tar en tur en januari dag,, inte jag iaf:D

Tjena,
Jag har oxå trygg hansa på busan. Den försäkringen jag har är en halvförsäkring/helår(5080:- per år:tungan) men jag kan ändå ställa av hojjen och då går försäkringen automatiskt över till en garageförsäkring, som jag inte minns vad den kostade... Men kanske 500:- om året?
Du borde kolla upp det där. Jag blev själv väldigt förvånad att jag kunde ställa av min hoj trots helårsförsäkringen för det kunde jag inte när jag hade Folksam och helårsförsäkring på förra hojjen.

På tal om det du undrade i första inlägget så blev min försäkring 1000:- billigare i år. Jag blev 30 i år.
Sen har jag fått för mig att hojjen går ner 1 försäkringsklass när den blir typ 7 år gammal, men jag har ingen aning var jag fått det ifrån och har inget belägg för det heller. Men undrar om det inte var nån försäkringsnisse som sa det. :confused:

Last edited:
Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...