Försäkring 660 & 640. OBS! under 24.

Lokidon

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Husa Fs650e -08
Snälla, söker och söker och söker....
Men just detta får jag inget svar på.
Vad ligger försäkringen på UNGEFÄR om man är under 24 och kör antingen ktm 660 eller 640...och 625. Ni som har denna hoj kan väl kläcka ur er. :tungan

Lokidon skrev:
Vad ligger försäkringen på UNGEFÄR om man är under 24 och kör antingen ktm 660 eller 640...och 625. Ni som har denna hoj kan väl kläcka ur er. :tungan
Kolla Länsförsäkringar.. Jag har en 660 -05 (billigt), men är kanske inte riktigt under 24!? (beror på vem man frågar) :tungan

Last edited:
Lokidon skrev:
Det enda som funkar är att ringa runt och kolla eftersom det är så himla beroende på var man bor och ålder och så. Men tipset är att testa med just Länsförsäkringar och Bilsport och MC först. Men nöj dig inte med dom eftersom det finns massor att pengar att tjäna genom att shoppa runt ordentligt. Gula sidorna, Google, hitta.se, SH, Konsumentverket, etc...... sök, maila, ring. När jag kollade sist för min 625a så fick jag priser på allt mellan 3700 och 21000 så det lönar sig att jobba lite.

Sen, 625an och 660n är strypta i regbeviset så dom är i de flesta fall billigare att försäkra än 640n pga det. Notera 'dom flesta' där eftersom vissa offroadförsäkrningar inte bryr sig om effekten.

.

Jag har ringt runt och kollat en del, bilsport och mc skulle ha runt 14000 på mig (under 24).

Jag skulle rekomendera folksam, jag kör på en familjeförsäkring där alla inom hushållet får köra cykeln och jag betalar 3028 helåret helförsäkring... Den står givetvis på farsan :D

Lokidon skrev:

Jag är under 24, har en 660 -04 som står på mig själv, och betalar ganska exakt 6k Hel/Hel på IF. Har hojen avställd 5 månader om året med riktigt låg garageförsäkring så i praktiken betalar jag ca 4k/år. Inte farligt alls enligt mig.

Mr_Mike skrev:
tja jag är 21bast och ger 1903kr hel/hel för min 660 04:a hos sockenbolagen...

OBS den står faktiskt på mig......

http://www.sockenbolagen.se/

de är rikstäckande, välj bara ditt län och närmaste kontor för mer info...

///Micke

Jo, Sockenbolagen verkar billiga om man bor på landsbygden, men tyvärr bor jag i Eskilstuna och där verkar det inte finnas.

Who'sYourDaddy skrev:
Jag är under 24, har en 660 -04 som står på mig själv, och betalar ganska exakt 6k Hel/Hel på IF. Har hojen avställd 5 månader om året med riktigt låg garageförsäkring så i praktiken betalar jag ca 4k/år. Inte farligt alls enligt mig.

6k Hel/hel tycker jag inte alls låter farlig, däremot allt över 10k tåls att tänka på. Tror ni det är möjligt för mig att få en försäkring runt 6k när jag är under 24 och bor i Eskilstuna (större stad)?? :3freak

Vill ju inte köpa mig en hoj och sen visar det sig att det är skitsvårt att får ett vettigt pris på försäkring.

Lokidon skrev:
Jo, Sockenbolagen verkar billiga om man bor på landsbygden, men tyvärr bor jag i Eskilstuna och där verkar det inte finnas.

6k Hel/hel tycker jag inte alls låter farlig, däremot allt över 10k tåls att tänka på. Tror ni det är möjligt för mig att få en försäkring runt 6k när jag är under 24 och bor i Eskilstuna (större stad)?? :3freak

Vill ju inte köpa mig en hoj och sen visar det sig att det är skitsvårt att får ett vettigt pris på försäkring.

du ringer bara de kontoret som ligger närmast eskilstuna... T.ex jag hade min bil försäkrad hos ett bolag i stockholm som bara fanns där men bor nedanför jönköping... så de går nog säkert...

///Micke

22 år gammal
haft körkort sen i juni
bor mitt i smeten sthlm
660 04
14 lök HEL/HEL avställningsbar hos länsförsäkringar.

Mycket billigt om jag jämför med vad dom andra bolagen ville ha.

Bilsport och mc har väl ett fast pris på 6k hel/hel om man bor i stan och billigare utanför om man tar deras offroad försäkring...

Cervantes skrev:
Bilsport och mc har väl ett fast pris på 6k hel/hel om man bor i stan och billigare utanför om man tar deras offroad försäkring...

Stämmer, men då måste man vara över 24 :7peta

If är nog billigast på mc om man är ung tycker jag det verkar som...
Sockenbolagen ville ha typ en miljard av mig iaf...likaså alla andra....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT