Försäkrar ni helcrossar?

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Har handlat en crossbuss och hade lite planer på att förvara crossen i den mellan åkningarna.
Tänkte då på att man kanske skulle försäkra crossen.
Ringde TH och de vill ha 3040:- / år.

Är det många som försäkrar sina crossar?
Denna försäkring gäller vid förvaring och transport.

Blade skrev:
Har handlat en crossbuss och hade lite planer på att förvara crossen i den mellan åkningarna.
Tänkte då på att man kanske skulle försäkra crossen.
Ringde TH och de vill ha 3040:- / år.

Är det många som försäkrar sina crossar?
Denna försäkring gäller vid förvaring och transport.

Jag vill minnas att det bara är LF & TH som försäkrar. LF va billigast i mitt fall

Nej jag har inte försäkrat, som jag förstår det så täcker försäkringen på servicebussen även det som är i den. Vad det är för försäkring å om det gäller bara företagsbilar har jag ingen aning om.

OlleR skrev:
Nej jag har inte försäkrat, som jag förstår det så täcker försäkringen på servicebussen även det som är i den. Vad det är för försäkring å om det gäller bara företagsbilar har jag ingen aning om.

När jag kollade detta så täcker bara försäkringen på bussen verktyg o utrustning som finns i bussen,crossen e ett "eget" motorfordon så den måste ha egen försäkring. Så sa LF till mig iaf.

Blade skrev:
Försäkrar ni helcrossar?

Vad är en helcross? Finns det halvcross? Eller 3/4dels cross?
:tungan

Sorry, kunde inte låta bli.

Finns det papper på den kan det va värt, hade 337kr/år för min e-reg WR400, avställd såklart. Garage försäkringen täcker stöld och brand.

Frågan är om Buss räknas som garage :va

Försäkra eller ej beror väl på värdet på crossen.Har en kompis som fick en YZ 426 stulen för 2-3 år sedan,det var en -00 eller så,den var oförsäkrad,och han har inte hittat på den.Inte det roligaste som hänt honom direkt.Den var väl då värd ca. 25-35000.

Är crossen däremot gammal och inte värd en massa pengar får man väl chansa.

Empa skrev:
Vad är en helcross? Finns det halvcross? Eller 3/4dels cross?
:tungan

:kocko Cross/Enduro

Många kallar sin landsvägsreggade motorcykel med grova däck och höga skärmar för "LV reggad cross"

En "helcross" går inte regga

Blade skrev:
:kocko Många kallar sin landsvägsreggade motorcykel med grova däck och höga skärmar för "LV reggad cross"

Någon sådan person känner inte jag.....Låter dumt...

Blade skrev:
En "helcross" går inte regga

Nu är jag med på vad en helcross är, bättre och säga typ "riktig cross" eller nått.
Ska inte vara några problem *host host* att e-regga en ren crosshoj, värre men lv-reggning.

Jag försäkrade min 125:a -98 som blev snodd för en vecka sen.

Trygghansa gör ingenting på 30 dagar ifall den skulle komma tillbaka. Sen får jag leta upp en likvärdig cross och köpa den(har köpt en ny 250f nu ska höra om jag kan få pengar istället men i papprerna står det att jag måste köpa en ny).

steff skrev:
Jag försäkrade min 125:a -98 som blev snodd för en vecka sen.

Trygghansa gör ingenting på 30 dagar ifall den skulle komma tillbaka. Sen får jag leta upp en likvärdig cross och köpa den(har köpt en ny 250f nu ska höra om jag kan få pengar istället men i papprerna står det att jag måste köpa en ny).
`

"Köpa ny" innebär kanske att du måste skaffa en för dig ny hoj, dvs du kan inte få pengar direkt i handen utan att sedan handla en mc för dem.

Back