Försäkrade hojen innan...

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Har precis fått körkortet (en vecka sen) och ska ta över farsans gamle hoj, en Suzuki GS 450 från -81. Hade tänkt trafikförsäkra den, så ja började ringa runt till de bolag jag kunde komma på. TH verkade vara billigast med knappt 2200/år (trafik), ingen självrisk. Ringde å fick lite olika bud (Tennant ville ha horribla 19500/år, trafik, bara för att jag tog kortet i år). Precis när jag skulle ringa TH och teckna försäkringen kom jag på att testa Bilsport och Mc oxå. Dom ville ha knappt 1400 hel/hel!!! Man kan lungt säja att det lönar sej att ringa alla bolag man kan komma på.

Dock tar nog Tennant priset, antar att dom inte vill ha unga Mc-förare som kunder. Dock sa Viskadalens f-bolag att dom e så dyra att det inte är någon ide att ta en prisuppgift ens...

Glooie skrev:
2184621Dock tar nog Tennant priset, antar att dom inte vill ha unga Mc-förare som kunder. Dock sa Viskadalens f-bolag att dom e så dyra att det inte är någon ide att ta en prisuppgift ens...

Tyckte du det va horribelt?? :hihi Tennant ville ha över 300.000.- hel/hel av mig :skrämd

Alla försäkringsbolag som försäkrar motorfordon är mer eller mindre skyldiga att försäkra motorcyklar. De bolag som inte vill försäkra MC höjer helt enkelt premierna så högt det bara går, samt att dom ofta bara erbjude helförsäkring. Allt för att hojåkare inte ska vara kunder hos dom...

Glooie skrev:
2184621 Har precis fått körkortet (en vecka sen) och ska ta över farsans gamle hoj, en Suzuki GS 450 från -81. Hade tänkt trafikförsäkra den, så ja började ringa runt till de bolag jag kunde komma på. TH verkade vara billigast med knappt 2200/år (trafik), ingen självrisk. Ringde å fick lite olika bud (Tennant ville ha horribla 19500/år, trafik, bara för att jag tog kortet i år). Precis när jag skulle ringa TH och teckna försäkringen kom jag på att testa Bilsport och Mc oxå. Dom ville ha knappt 1400 hel/hel!!! Man kan lungt säja att det lönar sej att ringa alla bolag man kan komma på.

Dock tar nog Tennant priset, antar att dom inte vill ha unga Mc-förare som kunder. Dock sa Viskadalens f-bolag att dom e så dyra att det inte är någon ide att ta en prisuppgift ens...

Vad sägs om att veteranförsäkra den hos bilsport-mc för 1383:- spänn helförsäk/år ? :)

EDIT; Jag läste inte HELA inlägget. :rodnar

Last edited:
När jag skulle försäkra min Sprint ville länsförsäkringar ha 186000 hel/hel. :3freak Bilsport&Mc ville ha 63000. De 8700 IF erbjöd var rena välgörenheten i jämförelse,

Jag ringde o skulle trafikförsäkra min hoj.. TH var billigare en folksam.. men INTE under sommarmånaderna. :näsblod + att man icke kunde ställa på och av den under säsongen.. eehm a? :va

PiEn skrev:
2184889 Jag ringde o skulle trafikförsäkra min hoj.. TH var billigare en folksam.. men INTE under sommarmånaderna. :näsblod + att man icke kunde ställa på och av den under säsongen.. eehm a? :va

Av och påställningsmöjlighet får man väl välja? Dom frågade mig om jag ville ha det iallafall.

Sitter just nu i telefon och byter från TH till IF och sparar i och med detta 553 spänn i månaden inte fel tycker jag ska tillägga att det gäller två bilar och en mc samt hemförs.

Helförs på en bil och halv på mc och den andra bilen

Det roliga va att killen jag pratade med på TH sa att inte kan dom väl va billigare på hemförs. hos IF. Så vi jämförde och det va dom inte men 10 kr dyrare.

THkillen
- Men vi har ju bara 1000:- i självrisk på hemförs IF har ju 1500:-

Jag
- Men det är ju vad jag sparar i månaden på att byta bolag

THkillen
-................................................... ok ja då kan det ju va.

Last edited:
Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back