Försäkra Yamaha R1 2008 TIPS

Hävda du är på väg till verkstad, le och blinka lite så brukar det gå utan problem. Funkat för mig =)

Att krocka och skada en medtrafikant med ett oförsäkrat fordon kan ge grova påföljder och att du blir återbetalningsskyldig resten av ditt liv..

Kolla med gjensidige.. Kör inte oförsäkrat det är både oansvarigt och korkat..

om du skulle strypa den till 72kw så blir det billigare försäkring men antar att du inte kommer att ha den stryp iaf:)

Borde bli 1500:- för att du har körförbud på hojen... billig försäkring är bara glömma

Att krocka och skada en medtrafikant med ett oförsäkrat fordon kan ge grova påföljder och att du blir återbetalningsskyldig resten av ditt liv..

Kolla med gjensidige.. Kör inte oförsäkrat det är både oansvarigt och korkat..

Håller med ovanstående, orsaka personskada på någon kan bli din värsta mardröm, kan lätt bli miljonsummor. Som sagt var, ta reda på innan du köper en hoj om du har råd att äga den

varför äga en hoj man inte har råd o förs:va

Men allvarigt klart som fan jag har råd att försäkra den när jag köpt den för rena pengar ingen avbetalning som dom flesta men det handlar om att vara lite smart också eller vad säger du om det?Skall jag kanske hoppa på erbjudandet jag fick idag 47000kr hel/hel och alla andra allvarigt har jag sagt att jag skall köra oförsäkrat?Gnäll tjat skitsnack bara kom med INFO annars skit i det

Borde bli 1500:- för att du har körförbud på hojen... billig försäkring är bara glömma

Thanks

Om du måste fråga har du inte råd, varken böter eller premie.

Jamänn vad duktig du var då

Last edited:
-"Vad blir det för straff/böter om man kör avställt oförsäkrat och blir stoppad av polisen?"

Massa problem...

Men allvarigt klart som fan jag har råd att försäkra den när jag köpt den för rena pengar ingen avbetalning som dom flesta men det handlar om att vara lite smart också eller vad säger du om det?Skall jag kanske hoppa på erbjudandet jag fick idag 47000kr hel/hel och alla andra allvarigt har jag sagt att jag skall köra oförsäkrat?Gnäll tjat skitsnack bara kom med INFO annars skit i det

Thanks

Jamänn vad duktig du var då

Jag får ställa dig en fråga!

Om någon som du håller kärt är med om en bilolycka och det visade sig att personen kör oförsäkrat och han har inte råd att betala något skadestånd eller ingen kompensation överhuvudtaget! Vad hade du tyckt om det?

Korkat ellehur? Sätt dig i någon annans situation

Går inte att försäkra för rimliga pengar:D, vad gäller avställt o oförsäkrat så torde straffet vara värst för avställningen då detta blir ett skattebrott som staten ser MYCKET allvarligt på.:)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon