Försäkra TV

Att det anmäls till rånartjänst är ju känt, och de får uppgifterna om jag handlar på krita. Men om jag slantar TVn, hur agerar säljaren då? Jag har väl ingen skyldighet att uppge mitt namn och adress i ett sådant fall?

Ang tilläggsförsäkringar tecknar jag aldrig en sån. Blir rätt mycket pengar med tiden som det är bättre att lägga på sparkontot.

Angående försäkring så finns det olika riskgrupper, Videokamera/kamera: kan vara ide med försäkring, TV/stereo: ingen ide om du har en vettig hemförsäkring.

Anmälan till radiotjänst är butiken skyldig att göra, MEN butiken har ingen möjlighet/skyldighet att kräva legitimation. Butiken som jag drev under 5 år rapporterade aldrig in till Radiotjänst.

Sorri att jag missade att lägga till: Läs ironi --->

Anmäler du alla som kör för fort, inte har e-märkta blinkers och miniregplåt också? :va

Lugn och fin. Jag har nada insikt googlade bara... Finns säkert kryphål som någon annan skrev här att butiken inte har skyldighet att ta leg från en kund. Men om man skall hård dra det? Avbetalning mm så har ni ju tagit leg?

Jag betalar tv licens men man har ju funderat både en och 2ggr att skippa det.

Jasså? Vilken butik är detta. Lätt jag anmäler er!!!

Vid försäljning av apparater innehållande tv-mottagare (ex, TV, DVD-recorder, digitalboxar mm) har vi anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB. Detta innebär att vi måste uppge inom 30 dagar efter genomförd försäljning sådan information som krävs för att kunna fastställa avgiftsplikten för televisionsmottagare (det som vanligtvis kallas TV-licens). Informationen vi skickar är: namn, adress och telefonnummer på köparen. Om vi ej fullgör vår anmälningsplikt drabbas vi av böter.
Anmälningsplikten styrs av "Lagen om TV-avgift" (1989:41) 8 §QUOTE]

Jasså? Vilken butik är detta. Lätt jag anmäler er!!!

Och du jobbar var?????
Kan man läsa mer om denna lag någonstans. Skulle vara intressant att veta mer

Vår försäkring har verkligen fullt värde för produkten och 100kr i självrisk (förutom mobil 200kr) dock finns det vissa aktsamhetskrav. Vid stöld av en försäkrad produkt är kravet att den försäkrade produkten ska ha varit inlåst. Dock har vi inga andra krav mer än att kund har haft/använt sunt förnuft. Till exempel har vi haft en kund som tog med sig sin bärbara dator i en kanot och rullade runt kanoten. Kund fick reducerad ersättning men dock en ersättning.
Rena oturs-skador är det väldigt väldigt sällan några problem med

Last edited:
Brukar vara som så att om man slantar tvn med kort så ska det anmälas till Radio Tjänst, slantar man istället kontant anmäls inget, så svårt att hålla reda på alla kunders namn, adress, personnummer osv osv.. :gnissla

Det spelar väl ingen roll om de anmäler att man köpt en tv. Det betyder ju inte att man innehar en tv, och det kan man snällt säga till radiotjänst.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back