Försäkra speed triple

Ecke

Stånkafrälst
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Triumph speed triple -01 KTM 620SCSM -såld!
Hej

Jag undrar om det är någon mening att ringa till några andra bolag än IF med deras märkesförsäkring för Triumph får betala 6500 hel/hel ej avställningsbar 27 år och haft körkort i 3 år, kan ju betala uppemot 1000/ månaden om den går att ställa av, då jag kör ca 6 månader.

det lät ju som att TH skulle sänka premiena på dessa typer av hojjar.

Jag hade en TT och det var ingen som var i närheten, 110hk/68Nm, av 8450 kr/år helförs. 6500 är i princip gratis för den prestandan. Triple:n var jävligt trevlig - kanske köper en om jag kommer över min ingen-kåpa-fobi.

Ecke skrev:
Hej

Jag undrar om det är någon mening att ringa till några andra bolag än IF med deras märkesförsäkring för Triumph får betala 6500 hel/hel ej avställningsbar 27 år och haft körkort i 3 år, kan ju betala uppemot 1000/ månaden om den går att ställa av, då jag kör ca 6 månader.

det lät ju som att TH skulle sänka premiena på dessa typer av hojjar.

TH gav mig 5800 eller 5900 hel/hel (kommer inte ihåg exakt), 29 år och bor i Malmö! Svaret på din fråga är JA eftersom IF ville ha ca. 8400!!!

Kollade försäkringen idag:

TH: 29 000:- hel/hel
LF: 30 400:- hel/hel
Bilsport mc: 10 900 halv/helår
Salusansvar: 44 778:- hel/hel
Suasb: ville inte försäkra den!

Så det får bli IF:s Triumphsförsäkring för 6 780:- hel/hel

27 år körkort i tre år. bor i Sundsvall.
och trygg hansa som sa att dessa typer av motorcyklar skulle bli billigare med det nya klassningssystemet. tro vad den kostade innan?

T509 skrev:
TH gav mig 5800 eller 5900 hel/hel (kommer inte ihåg exakt), 29 år och bor i Malmö! Svaret på din fråga är JA eftersom IF ville ha ca. 8400!!!

Ecke skrev:

och trygg hansa som sa att dessa typer av motorcyklar skulle bli billigare med det nya klassningssystemet. tro vad den kostade innan?

Hur kan det bli så stor skilnad, jag tittade precis på försäkringsbrevet och det ÄR hel fösäkring helår.
Trafik 2307
Delkasko 986
Vagnskada 2621
Premie för perioden 2004/03/01-2005/02/28

Ecke skrev:

Men om du håller på att ställa på/av helatiden, kan dom andra vara ett alternativ. Jag har IF, kör mycket, och får en nästan lika lite om jag ställer på-av helatiden med min daytona!
Det är ganska jobbigt men när det gäller att spara pengar är det oslagbart!

Orkar du skriva ner hur du gor (praktiskt)? Staller du pa den den dag du ska kora och sen av nar du kommer hem? Brakar bolaget med dig for att du gor det?
Jag ar sugen pa hojar i samma "forsakringsprisklass". Kollade en Ducce som skulle kosta 2800kr/man hel/hel och 295kr/man garage. Nastan 100 spann om dan nar man har den pastalld.

triple skrev:
Men om du håller på att ställa på/av helatiden, kan dom andra vara ett alternativ. Jag har IF, kör mycket, och får en nästan lika lite om jag ställer på-av helatiden med min daytona!
Det är ganska jobbigt men när det gäller att spara pengar är det oslagbart!

Det kan ju bero på att jag är yngre, men så stor skillnad borde det inte bli!?

Nicke skrev:
Orkar du skriva ner hur du gor (praktiskt)? Staller du pa den den dag du ska kora och sen av nar du kommer hem? Brakar bolaget med dig for att du gor det?
Jag ar sugen pa hojar i samma "forsakringsprisklass". Kollade en Ducce som skulle kosta 2800kr/man hel/hel och 295kr/man garage. Nastan 100 spann om dan nar man har den pastalld.

Nicke skrev:

Det är inte så konstigt. Ställer på/av via internet eller telefon, du använder en kod som står på regbeviset. Du måste autogiro för att försökra hos IF (iaf om du har dyr försäkring...) så dom drar pengarna automatiskt. Skatten måste du dock betala varje gång du ställe på och få tillbaks via ett utbetalning kvitto, MEN jag sket i att betala när jag bara hade på den några dagar, inga problem!
Man får en massa skattemärken och regbevis, men jag klistrade aldrig på skattekvittona på hojen (reggar du bara på kortare tid än en månad behöver du inte skrapa på kvittot för att regga av). Jag fick en fin bunta papper förra året!

Jag betalade 10xxxkr totalt förra året (utan av och på skulle det bli 28000). Men då hade jag hojen påstäld 2,5 månad på våren innan jag fattat hur man skulle göra! så jag räknar med under 7000 i år och jag kör ganska mycket, dessutom en del till-från jobbet körningar! (700mil typ)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!