försäkra sin r6:a

Så till alla som bor i en lägenhet på 15 kvadrat och inte har några normala utgifter...Kul att ni kan äga era hojar...

Citat Twinner: Avundsjuk? Vissa har det bättre än andra.
Nu sa du några sanningens ord...

Tycker vi hamnat ifrån det verkliga ämnet nu...

Kay skrev:
22, R1, Malmö, skenförsäkrar inte... Äger en hoj jag har råd med. Har man inte råd att försäkra bågen ska man inte köpa den. My 50.
:fakta

Har man inte råd att köpa en Lamborghini ska man inte fösäkra den. :hihi

halmstads_kung skrev:
Min farsa äger min hoj..jag som pröjsat...han tog en halvförsäkring på folksam...550 spänn måndaden...å billigare..typ 300 när man ställer av den...Han får låna ut till vem han vill....vet inte om det är det ni kallar
å fuska?

Ringde länsförsäkringar...hon rekommenderade min försäkring som jag redan har...i ett annat bolag....skulle bli mycket....mycket...

If skulle ha....89 000 för hel...

Halv....45 000....

Skulle inte tro att man kan äga en hoj när man e 21.....suck... :huvet

Jag hoppas över allt annat att en liten skit som du inte får en ENDA spänn vid en olycka lr om din hoj blir snodd!!!!
När jag var i yngre 20års åldern jobbade jag skiten av mig för att ha råd med TRAFIKförsäkring till min camaro -75 jag hade då. Då kostade enbart trafikförsäkringen över 10 000:- om året... Jag hade råd i ETT (1) år att ha den kvar, sen fick jag sälja den. Jag har velat ha många saker i mitt liv som jag inte har haft råd med. Nu när jag har blivit "gammal" o har råd att betala min försäkring så ska inte en skitunge komma o krasha sin hoj alt få den snodd o JAG ska betala för det!!! Skenförsäkrare ska inte få en ENDA spänn från försäkringsbolagen...

Men det e vad jag tycker, lr vi som e gammla kanske ska ta ut våran pension 10år tidigare så får alla unga snorungar som nu skenförsäkrar betala tillbaka det senare :va

(kanske har tagit i lite nu men jag tycker att man ska SJÄLV har råd att betala det man SJÄLV äger annars får man vänta som alla andra :tummenupp )

.../Yoshi

Ps. jag betalar nästan 4600:- i månaden för min 3 hojar, o jag får offra mkt för att ha dom...

zache skrev:
hej
ska köpa en r6:a och jag undrar vad försäkring kan ligga på den. jag har aldrig haft försäkring innan och jag undrar vad det kan kosta, vad är det billigaste allternativet?

Jag skulle gissa på runt 15 000:- året för trafikförsäkring...

Men ta ett reg nr på en R6 du vill ha o ring försäkringsbolagen :tummenupp

.../Yoshi

tassen skrev:
Om du tycker det är horibelt dyrt att försäkra en r6...kanske en annan hoj till att börja med vore inte så dumt....

Bonus är inget man får, det är något man FÖRTJÄNAR under alla år man lär sig och inte belastar FB....sluta snyllta, stå för kostnaderna. Det är så det fungerar i kollektivet. ALLA är med å betalar som är med å LEKER.

Vad är det som är så svårt att fatta ???

haha, nä jag har bara hört att det ligger över 60.000 året för mig...jag har råd med det, men det är knappt, så man får väl offra lite isåfall, men det låter lite väl högt?! :confused:

Pegasus skrev:
Alla dessa äldre "som fått KK automatiskt" som klotar till höger och vänster, undrar om dem har det ekonomiska intresset i hojen....

P

Dom riktigt gamla menar du :7peta

När slutade man att få A behörigheten med B kortet???

Tidigt -80tal lr slutet på -70 :va

Iaf så kör väl dom flesta av dom gynokologstolar väl :rolleyes:

.../Yoshi

oXydex skrev:
Sorry Zache för att vi "förstör" din tråd men fakta står fast

Det bästa men mindre roliga är att du köper en hoj du har råd med tills du har råd med den hoj du vill ha.

Finns många bra hojar att börja med såsom SV650, TRX850, Offroad, Supermotard där premierna inte är så avskräckande alla gånger.

Hoppas du hittar en hoj som passar dig utan att det blir svettig pga en så tråkig sak som premien.

Mitt råd är iaf att hålla sig ifrån olagligheter

/oXydex

haha, mamma är polis...så det vore väl lite pinsamt :hihi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Dom riktigt gamla menar du :7peta

När slutade man att få A behörigheten med B kortet???

Tidigt -80tal lr slutet på -70 :va

Iaf så kör väl dom flesta av dom gynokologstolar väl :rolleyes:

.../Yoshi

Tankesättet kanske är intressant om man vänder på det. Utav alla "plastraketer" som har klotats / stulits, hur många har stått på sin rättmätiga brukare?
Detta torde kunna ge rätt skeva siffror i statistiken på ett eller annat sätt.
Om benke 19 år klotar sin helskenade hoj på landsväg utan att andra trafikanter är inblandade. Vem tror ni fylls i som förare i olycksrapporten för säkerhets skull? Pappa snäll, eller benke bus?

//D

Nu e det såhär...jag har bara gjort en förfrågan...alltså inte skrivit om den än....Nån som kan tipsa mig om ett försäkringsbolag som har rimliga priser...

Jag e övertygad om att priserna på premien tackvare alla jävla krascher...Och dom orimliga priserna enbart e tillför att avskräcka yngre förare...för där återfinns en stor del som vurpar...

Och återigen...Jag har inte gjort fel för mig...Enligt försäkringsbolaget...
Sen moraliskt...Kluven...ska man dra gräns för omoraliskt vid genvägar på försäkringar eller ska man dra den vid vansinneskörningar??? Alla som kört för fort eller stuntat......ingen.....tänkte väl det...Inte många trådar om sånt...konstigt....

Sista orden från mig nu...kommer bara betrakta vad alla skriver...

Frågan jag ställer mig e varför försäkringsbolag inte har ungefär lika premier på försäkringarna oavsett ålder och sedan sänker självrisken ju äldre du blir....måste vara det absolut bästa....då sätter ingen sig på hojen som inte ar råd...

zache skrev:
haha, nä jag har bara hört att det ligger över 60.000 året för mig...jag har råd med det, men det är knappt, så man får väl offra lite isåfall, men det låter lite väl högt?! :confused:

Ska du betala 5.000:-/Månad hmm då är du ju :kocko Du kan inte mena allvar!!!!??? ....

Köp en annan hoj istället!!!!

halmstads_kung skrev:
Frågan jag ställer mig e varför försäkringsbolag inte har ungefär lika premier på försäkringarna oavsett ålder och sedan sänker självrisken ju äldre du blir....måste vara det absolut bästa....då sätter ingen sig på hojen som inte ar råd...
Varför inte ha en försäkring som följer personen istället för fordonet?
Juh fler år du varit skadefri desto bättre premie. oavsett vad du kör.

halmstads_kung skrev:
Och återigen...Jag har inte gjort fel för mig...Enligt försäkringsbolaget...
Sen moraliskt...Kluven...ska man dra gräns för omoraliskt vid genvägar på försäkringar eller ska man dra den vid vansinneskörningar??? Alla som kört för fort eller stuntat......ingen.....tänkte väl det...Inte många trådar om sånt...konstigt....

Försäkrar du rätt så snyltar du inte kollektivet ...typ....

Försäkra rätt och klotar 3 ggr i veckan pga stunt och när man hojjen står på verkstan påstår man även att repan/bucklan man själv gjorde när man torrgasade i garaget hände vid klotningen skulle irritera mig.....

et är väl lite skillnad på att köra för fort med förstånd än att med öppna ögon ge sig själv fördelar på bekostnad av andra?

P

ZXRMANNEN skrev:
Ska du betala 5.000:-/Månad hmm då är du ju :kocko Du kan inte mena allvar!!!!??? ....

Köp en annan hoj istället!!!!

om det är så tokigt, så kan det inte vara sant?!!! det va inget FB som sa det till mig utan bekanta trodde det :fatta!

Ringde bolaget nyss...

Va helt ärlig när jag ringde...Har mitt på det torra nu...blev en bra lösning...

Last edited:
Back