Försäkra RR-hoj mot stöld???

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Kommer att köpa 2 beg RR cyklar under nästa vecka.

Problemet är bara att försäkringsbolagen säger nej till fsk, även som lösöre under hemfsk.

Vad fan gör man, dom går ju på en slant tillsammans.

Tacksam för snabb hjälp.

/M :huvet :huvet

Mike the bike skrev:
Kommer att köpa 2 beg RR cyklar under nästa vecka.

Problemet är bara att försäkringsbolagen säger nej till fsk, även som lösöre under hemfsk.

Vad fan gör man, dom går ju på en slant tillsammans.

Tacksam för snabb hjälp.

/M :huvet :huvet

Hmmm...konstigt. Jag har ändå försäkrat crossar just för att få stöldförsäkring. Dessutom har jag försäkrat min RR-hoj och den är helt oreggad, alltså inte avställd bara. Jag använder mig av Trygg Hansa.

Jag pratade med LF om en delkaskoförsäkring, dvs brand och stöld, för min TZ och det var inga problem, när tjejen fattat att jag inte har använding av trafikförsäkring på den . :D

Har pratat med LF

Vill inte ha något med det att göra hur jag än försäkrar de.

Crosshojar var tydligen helt ok men inte rr.

Dom hade fått strikta direktiv från Stockholm om att inte försäkra RR hojar sa dom. :kulspruta

Mike the bike skrev:
Vill inte ha något med det att göra hur jag än försäkrar de.

Crosshojar var tydligen helt ok men inte rr.

Dom hade fått strikta direktiv från Stockholm om att inte försäkra RR hojar sa dom. :kulspruta

Du har köpt ex gathojar va? Min var inga problem verkade det som men det är ju en tävlingscykel, på samma vis som en cross.

Samma här men nu är det löst fick på Trygg för 500:-/mån för båda med en självrisk på bara 2,000:- och då är båda försäkrade till ca 60,000:-/st.

Men då gäller bara stöld.

Goodstuff skrev:
Du har köpt ex gathojar va? Min var inga problem verkade det som men det är ju en tävlingscykel, på samma vis som en cross.

jasså du menar om du skulle totalkvadda den så skulle en försäkring täcka det?

hittar du någon så säg till

Jag pratade med Goodstuff

och jag menar att om man lägger den på banan och kvaddar den till oigenkännligt så skulle försäkringen täcka det eller om den blir stulen..
inte att den skulle täcka om du lägger dig o pajar lite kåpor..

AleX skrev:
Jag pratade med Goodstuff

och jag menar att om man lägger den på banan och kvaddar den till oigenkännligt så skulle försäkringen täcka det eller om den blir stulen..
inte att den skulle täcka om du lägger dig o pajar lite kåpor..

Ok nu kopplar jag! Jo det är ju sant, men fult! :)

Edit: Försäkringen täcker ju inte en totalkvaddad hoj utan bara stöld eller brand!

oscar skrev:
Ok nu kopplar jag! Jo det är ju sant, men fult! :)

Fult?? de bror ju på hur föraren ser ut :rolleyes:

jag men inte att man skulle ta de på garageförsäkringen eftersom den bara gäller mot stöld utan at det skulle finas en sån försäkring som ersätter om hojen blir obrukbar :7peta

AleX skrev:
Fult?? de bror ju på hur föraren ser ut :rolleyes:

jag men inte att man skulle ta de på garageförsäkringen eftersom den bara gäller mot stöld utan at det skulle finas en sån försäkring som ersätter om hojen blir obrukbar :7peta

Delkasko har inget med vagnskada att göra.
Delkasko är stöld och brand och kallas ofta för garageförsäkring.
Det du snackar om är ju försäkringsbedrägeri. :mattias

Goodstuff skrev:
Delkasko har inget med vagnskada att göra.
Delkasko är stöld och brand och kallas ofta för garageförsäkring.
Det du snackar om är ju försäkringsbedrägeri. :mattias

NEJ de e de jag inte GÖR.
Jag menar att en försäkring som RR förare e en försökring som skyddar mot stöld brand och om hojen blir total kvaddad dvs okörbar.

garageförsäkringen kan man ha men problem nr 1 den är inte försäkrad från, på, och hemfrån banan utan bara i garaget..

hänger du med hur jag menar nu ? :va

AleX skrev:
Jag menar att en försäkring som RR förare e en försökring som skyddar mot stöld brand och om hojen blir total kvaddad dvs okörbar.

garageförsäkringen kan man ha men problem nr 1 den är inte försäkrad från, på, och hemfrån banan utan bara i garaget..

Som jag förstår det så gällre garageförsäkring om hojen är låst med två godkända lås oavsätt var man ställer den någonstans. har en SS R6 på If och betalar då 1900kr/år vad jag minns. Om hojen skulle bli snodd på släpet är det väl ok om den är ordetligt låst, eller ramla av i farten så ska väl bil- eller drulle-försäkringen täcka det.:fyllisar

Namnet gargeförsäkring är bara ett smeknamn. Du måste inte förvara hojen i ett garage. Nu ska jag inte sitta här och skriva om något som jag inte med säkerhet vet stämmer men jag kan inte komma ihåg att jag någonsin läst att hojen måste förvaras på något speciellt sätt, tvärt om brukar det stå att den gäller för stöld och brand i hela Sverige.

AleX skrev:

Nej, det finns ingen försäkring som skyddar hojen mot kvadd på banan, iaf inte på några svenska bolag.
Du skulle säkert kunna hitta någon obskyr försäkring på det hos lloyds eller liknande bolag, men du skulle förmodligen få en premie som inte var av denna värld..

AleX skrev:

Nej. Jag förstår inte riktigt vad du menar. Teddy och oFFkeFF har redan förklarat det mesta.
Med en delkaskoförsäkring är hojen försäkrad mot stöld och brand under de tider som man inte kör den på banan. När man kör på banan är det "you crash-you pay" som gäller.

Den försäkring som TH har är även en transportförsäkring, till och från banan och i depån.
Det är dock den försäkringen som används för oreggade fordon.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back