Försäkra R6

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Yamaha R6-99
Tjena Sport-Hoj grabbar!
Jag undrar vart ni försäkrar era Yamaha r6:or?
Jag har precis köpt en sådan hoj, det är en 99:a.Den är strypt till 25kw(om det nu spelar roll,).

Jag vill ha så billigt försäkring som möjligt, jag har bonus klass 9, bor i Stockholm(hanninge, Villa med garage)
All Tips är guldvärd då jag måste försäkra hojen snarast möjligast! skriv gärna vad ni betalar för försäkringen och hos vem!

Tack på förhand!

/Vishy

Vishy skrev:
2177526 Tjena Sport-Hoj grabbar!
Jag har precis köpt en sådan hoj, det är en 99:a.Den är strypt till 25kw(om det nu spelar roll,).

Jag vill ha så billigt försäkring som möjligt, jag har bonus klass 9, bor i Stockholm(hanninge, Villa med garage)
All Tips är guldvärd då jag måste försäkra hojen snarast möjligast! skriv gärna vad ni betalar för försäkringen och hos vem!

Tack på förhand!

/Vishy

Tror ingen kan saega vilket FB som aer billigast foer dig...
Ring runt o kolla med alla FB's ang priser o shit.
Trisst som fan aer det, men vaert da du garanterat kommer spara ett antal tusen gaenfoert med att kopa foersta baesta forsaekring som aer billigare foer nan annan..

rBy skrev:
2177632 Tror ingen kan saega vilket FB som aer billigast foer dig...
Trisst som fan aer det, men vaert da du garanterat kommer spara ett antal tusen gaenfoert med att kopa foersta baesta forsaekring som aer billigare foer nan annan..
Hej,
Absolut, men jag tänkte att man kunde få lite erfaranhet från er grabbar och vad ni betalar för hojen!
Jag är väldig nyfiken på pris! så jag kan jämnföra ifall det är bra eller dyrt!

Mvh Vishy

det här med 25kw brukar de flesta strunta i som jag har förstått det.
Men precis som föregående säger, ring runt o hör med de flesta.

Någon sa till mig att IF var billiga iår?

Scott Sexpump skrev:
2177660 det här med 25kw brukar de flesta strunta i som jag har förstått det.
Men precis som föregående säger, ring runt o hör med de flesta.

Någon sa till mig att IF var billiga iår?

Ringde if idag, fick besked att det skulle kosta 4500 kr för hav försäkring per år, fick offert och ringer tillbaks 10 minuter senare för att teckna försäkringen! då säger killen som svarar att Agenten som skapade offert gjorde "misstag" och ej kollade på Orginal effekt! Nu vet jag inte om jag har rättighet att få det pris som står med på offert? Tacksam för tips, då jag ska ta kontakt med deras Chef på måndag angåend det!

Lucius skrev:
2177671 Eum... Inte för alla i allafall!! :mad:
vad betalar du för försäkringen?

Sebbe85 skrev:
2177650 Försäkra den på din mamma :rolleyes:
580:-/mån hel/hel . LF R1000 :fyllisar

Pappa har ju haft körkort i 20 år (A,B behörighet), han ör ca. 53 år! Någon som kan rekommendera som försäkrar r6:or billigt ifall det skulle stå på honom?

Vishy skrev:
2177526 Tjena Sport-Hoj grabbar!

Tack på förhand!

/Vishy

Om hojen är reggad som 25kw vid första inreggningen i trafik den tog i bruk så går dom efter det i försäkringen.... annars är det den ursprungliga effekten.

Om du klotar och har försäkrat på 25kw så kan det vara så illa att fbolagen kollar upp det vid olycksplatsen. Då gäller det att du har strypningen på. Annars är det liksom ingen mening att försäkra.

Och att ställa försäkringen på din pappa är inte att rekommendera. Läs otaliga trådar som behandlar detta. Dessutom krävs det att han står som ägare på hojen också. Jaja, good luck.

Vishy skrev:
2177672 Ringde if idag, fick besked att det skulle kosta 4500 kr för hav försäkring per år, fick offert och ringer tillbaks 10 minuter senare för att teckna försäkringen! då säger killen som svarar att Agenten som skapade offert gjorde "misstag" och ej kollade på Orginal effekt! Nu vet jag inte om jag har rättighet att få det pris som står med på offert? Tacksam för tips, då jag ska ta kontakt med deras Chef på måndag angåend det!

vad betalar du för försäkringen?

Pappa har ju haft körkort i 20 år (A,B behörighet), han ör ca. 53 år! Någon som kan rekommendera som försäkrar r6:or billigt ifall det skulle stå på honom?

H_sson skrev:
2177700 Om hojen är reggad som 25kw vid första inreggningen i trafik den tog i bruk så går dom efter det i försäkringen.... annars är det den ursprungliga effekten.

Hur kollar man upp det?
kan man se på Vägverkets hemsida?

jag har för mig att den blev reggad 25 kw på efterhand

Scott Sexpump skrev:
2177701 Om du klotar och har försäkrat på 25kw så kan det vara så illa att fbolagen kollar upp det vid olycksplatsen. Då gäller det att du har strypningen på. Annars är det liksom ingen mening att försäkra.

Och att ställa försäkringen på din pappa är inte att rekommendera. Läs otaliga trådar som behandlar detta. Dessutom krävs det att han står som ägare på hojen också. Jaja, good luck.

Saken är att jag kommer ta Mellan Körkort! så jag kan endast köra 25 Kw. Och jag kommer troligtvis strypa den till 25kw, och inte plocka bort det iår! så jag lär mig hantera den! Så 25kw kommer jag köra, därför vill jag ha någon FB som kan försäkra 25kw r6or

Sebbe85 skrev:
2177696 runt 1700 på gubbe, 580 på kärring mkt bättre

580 kr är inte dåligt alls!

Vishy skrev:
2177754 Hur kollar man upp det?
kan man se på Vägverkets hemsida?

Vet tyvärr inte hur man kollar upp detta,
jag tror att dom kan se det när du ringer försäkringsbolaget.

Last edited:
rBy skrev:
2177632 Tror ingen kan saega vilket FB som aer billigast foer dig...
Är du full eller stavar du bara så j-a dåligt? Antar att du sitter med ett utländskt tangentbord, ett tips isf, skriv aao istället för åäö så man fattar vad du skriver.

H_sson skrev:
2177773 Vet tyvärr inte hur man kollar upp detta,
jag tror att dom kan se det när du ringer försäkringsbolaget.

Jupp, men runt 5000 kr skulle det kosta för mig att ha försäkringen hos folksam! då får jag köra 4 mån och ha den avställd 8 månader.

Jag väntar fortfarande på lite tips om vad jag kan göra för något med Offerten som If antställd fixad till mig av "misstag" gav offert för 25kw(som den är reggad) istället för att kolla på orginaleffekt. Är den fullt giltigt eller har de rätt att göra som de vill?
Jag bad deras chef ringa upp mig då jag jag har offerten med andra uppgifter

all tips är GULDVÄRD!

FUBAR skrev:
2177804 Är du full eller stavar du bara så j-a dåligt? Antar att du sitter med ett utländskt tangentbord, ett tips isf, skriv aao istället för åäö så man fattar vad du skriver.
Kan vi försöka hålla oss on-topic!

Tack för att du förstår!

Är du ute efter en låg försäkringspremie har jag ett bra tips: Köp en annan hoj.

Om jag inte minns helt galet försäkrar Bilsport & MC på strypt effekt, under förutsättning att man har mellan-kort, prova med dem. Jag, som snart går i pension och bor ute i skogen, betalar runt 6500:-/år för halvförsäkring.

/A

Vishy skrev:
2177808 Jupp, men runt 5000 kr skulle det kosta för mig att ha försäkringen hos folksam! då får jag köra 4 mån och ha den avställd 8 månader.

5000 är ju helt ok, hoppas bara att den inte skjuter iväg som en raket sen då om dom tar på ursprungeffekt... :3freak

21år villa med garage tyresö
gixxer 600 k5 17000/halvförsäkring 161000\år om man e smc medlem
hel försäkring 63000
detta var hos folksam och dom var överdrivet billigast av alla har ringt vartenda fb i sverige. :yoparty
obs om man kör 25kw så blir det typ en sjättedel av premien!

Last edited:
H_sson skrev:
2177851 5000 är ju helt ok, hoppas bara att den inte skjuter iväg som en raket sen då om dom tar på ursprungeffekt... :3freak

Det är på orginaleffekt, ca. 5000 kr för HALVFÖRSÄKRING inklusive 4 månader körning i tarfiken + 8 mån avställning i garage!

Är det bra?

Davidk skrev:
2177855 21år villa med garage tyresö
gixxer 600 k5 17000/halvförsäkring 161000\år om man e smc medlem
hel försäkring 63000
detta var hos folksam och dom var överdrivet billigast av alla har ringt vartenda fb i sverige. :yoparty
obs om man kör 25kw så blir det typ en sjättedel av premien!

Det har vi också förstått att premien blir lägre, frågan är vem godtar en r6:a som 25kw med lägre premieavgf`?

Vishy skrev:
2177874 Det är på orginaleffekt, ca. 5000 kr för HALVFÖRSÄKRING inklusive 4 månader körning i tarfiken + 8 mån avställning i garage!
Är det bra?

låter normalt, men det varierar så mycket på vart du bor, ålder, bonusklass mm.....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park