Försäkra i Finland??

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Haj, är ju en del av er som bor på Åland eller bott i Finland osv, var tex. nån i uppsala. Hur är det med försäkringen då, är inte de finska en del billigare och vad krävs för att jag ska kunna försäkra min hoj i finland och köra i Sverige ? Hur är det med självrisk osv.

Låt säga att jag är skriven i Finland, försäkrat i finland och bor eg. i sverige och kör hoj här? Antar att hojjen måste va reggad i Finland också, men borde va ok?

Villee skrev:
Haj, är ju en del av er som bor på Åland eller bott i Finland osv, var tex. nån i uppsala. Hur är det med försäkringen då, är inte de finska en del billigare och vad krävs för att jag ska kunna försäkra min hoj i finland och köra i Sverige ? Hur är det med självrisk osv.

Låt säga att jag är skriven i Finland, försäkrat i finland och bor eg. i sverige och kör hoj här? Antar att hojjen måste va reggad i Finland också, men borde va ok?

händer de nåt så e du ju på "semester" men ja tror du bara får vara borta 1 månad från hemlandet å sen återvända å så åka bort igen men de kan dom ju aldrig kolla upp...

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!