Försäkra hojjen för besiktning?

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Speed Triple -97
Jag skall besiktiga hojjen nu på fredag, så ja undrar hur ja skall göra när det gäller påställning och försäkring. Ja ställer på den på internet samma dag, inget konstigt med det, men om ja mot förmodan skulle lägga mig på väg till besiktningen.. vilket bolag täcker det?

Jag har inte råd att ta en helförsäkring som börjar gälla fom fredag och frammåt, så det är bara fram och tillbaka till besiktningen som gäller.
 

Neanderthal

Senil bulimiker
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Timrå
Hoj
2008, Kawasaki, ER-6N
Besiktning

Tjena!

För att få framföra fordonet på vägen måste den vara ställd i trafik. Och då har du ju en lagstadgad plikt att teckna en trafikförsäkring.
Vill du dessutom att försäkringen ska täcka egna vållade skador så måte du ju ha en helförsäkring.

Där du tecknar din trafikförsäkring tecknar du också vagnskadeförsäkring, så det blir ju det bolaget som ersätter eventuella vagnskador.

Däremot brukar det vara så att om du tidigare har haft en trafikförsäkring i ett bolag och sedan ställer av hojen, så kan du få köra den till och från bilprovningen trots att den är avställd. Men då brukar det bara vara den vilande trafikförsäkringen som gäller.

Men kolla upp det först.
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
kan du itne besikta den när du väljer att ställa på den då? Skitsamma om det är körförbud om du ändå inte brukar den
 

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Speed Triple -97
EDIT:

Jag har ringt vv och mitt försäkrningsbolag (Folksam), och man får åka till och från besiktningen.. thats it!

Behöver alltså inte bry mig om påställning eller extra försäkringar..
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top