Försäkra en XR600

Hampe

Slan
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda XR600 -93
Hejsan!

Väldigt ny i det här med försäkringar. :va Så hjälp i from av tips om bolag samt typ av försäkring uppskattas ohyggligt mycket!

En XR 600 -93

Jag är 22 år (snorvalp (tm))

Zwamp skrev:
Hejsan!

Väldigt ny i det här med försäkringar. :va Så hjälp i from av tips om bolag samt typ av försäkring uppskattas ohyggligt mycket!

En XR 600 -93

Bilsport & MC

Tror du kanske får problem med 24-årsgränsen för offroadförsäkring men min gissning är att de ligger bäst till iaf

Men för säkerhets skull så skulle jag nog offra 10 minuter av ditt liv och ringa de övriga 5-7 bolagen oxå

Förresten det är inte du som parkerade mellan hus E och hus B på LiU igårkväll? ;)

Såg en XR600 som skulle kunna stämma in på årtalet iaf och din ålder luktar student hehe

/oXydex

Last edited:
han får inte bara kanske problem med åldersgränsen, utan det är omöjligt om han har hojen ståendes på sig själv.
Men en vanlig försäkring på en sån där ska ju inte vara så blodig.

Tackar för för tipsen. Keep em coming, om det finns fler.

oxydex>> Nej, det var inte min hoj. Men resten stämde. Jag studerar ju där och så. Har faktiskt inte sett den. Kanske en bakslangsfrände i sommar då. :yoparty

Zwamp skrev:
Hejsan!

En XR 600 -93

Ring länsförsäkringar, de har också offroadförsäkring :tummenupp

// Matte

Voiceless skrev:
Ring länsförsäkringar, de har också offroadförsäkring :tummenupp

// Matte

Tackar. Sitter i telefonkön till Länsförsäkringar nu ...

Jag hörde med Folksam. Jag (som liten 22-åring) fick priset 1800:- åretruntförsäkring (halv). Undrar om hon räknade rätt? Bilrån och MC skulle ha 3600, och då sa jag ändå att jag hette storebror (28år, kortet i 10 år och en redan försäkrad Husaberg hos dem).

Vågar jag tro på att detta stämmer?

Länsförpankningar tyckte att 8000:- var lagom för mig att betala. Hon tyckte tydligen att jag skulle lära mig stava till "n-u-d-l-a-r --- i --- t-v-å --- å-r"... :huvet

Offroadförsäkringen krävde 24 år, och kostade då 3029 kr...

Zwamp skrev:
Länsförpankningar tyckte att 8000:- var lagom för mig att betala. Hon tyckte tydligen att jag skulle lära mig stava till "n-u-d-l-a-r --- i --- t-v-å --- å-r"... :huvet

Offroadförsäkringen krävde 24 år, och kostade då 3029 kr...
Pratade också med lf idag, ville ha 16400:- :kocko halv/helår för min gsxr 750 -92
Ringde sedan till folksam, 6000:- Halv/helår :tummenupp

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...