Försäkra en moppe...

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Har plockat fram min gammle trotjänare Piaggio Ciao som ska fungera som vintermoppe. Ringer försäkringsbolaget för att trafikförsäkra den.
Förra gången jag försäkrade den var 2005 och då kostade den 455:- för ett år vilket jag tyckte var väl dyrt. Ringer til trygg-hansa där jag tidigare haft den och får en premie på 500:- halvåret!!! :mad: jag som trodde att försäkringen bli billigare ju äldre man och moppen blir?!!

Måste vara alla snorungar som åker omkring och krockar med sina eu-moppar som drar upp premien :confused:
Bara böscha upp... för oförsäkrad vill man inte vara... krocka oförsäkrad med en av dom tusentals studenter som cyklar här i Uppsala vill man inte.

Trygg Hansa är nästan undantagslöst dyrast vad gäller fordon.

För övrigt har du råd.
Barnen i Afrika gråter inte för din skull.

Trygg Hansa är nästan undantagslöst dyrast vad gäller fordon.

För övrigt har du råd.
Barnen i Afrika gråter inte för din skull.

Länsfösäkringar skulle ha 1500kr helår... där jag förövrigt har hem och bil försäkrade.

Jag har råd... men hade det kostat 100kr hade jag skickat 400kr till afrika

Länsfösäkringar skulle ha 1500kr helår... där jag förövrigt har hem och bil försäkrade.

Jag har råd... men hade det kostat 100kr hade jag skickat 400kr till afrika

Flänsförsäkringar har jag personligen upplevt som dyrast genom åren.
Folk säger att de är billiga, men inte har jag fått nåt billigt därifrån. Tvärtom, de har varit dyrast.
För närvarande tar de precis lika mycket för sin Suzuki märkesförsäkring som TH tar för en helt vanlig. Är tanken inte att märkesförsäkringar ska vara fördelaktiga prismässigt?

Flänsförsäkringar har jag personligen upplevt som dyrast genom åren.
Folk säger att de är billiga, men inte har jag fått nåt billigt därifrån. Tvärtom, de har varit dyrast.
För närvarande tar de precis lika mycket för sin Suzuki märkesförsäkring som TH tar för en helt vanlig. Är tanken inte att märkesförsäkringar ska vara fördelaktiga prismässigt?

If verkar iaf ha förstått...

Sälj mopeden och köp något roligare kanske?
Jag fick just premie på mitt nyinköpta vinteråk: Yamaha IT175 -83. Gatreggad enduro, 115kg och 25 tvåtaktshästar = 372 kr/år :tummenupp

En fråga ang mopeder...
har ett trimkitt som sitter på mopeden 60cc förgasare osv...

Har kört rätt mycket med moppen genom åren och funderar på att byta kolvringar. Men kan man märka på något sätt att det är dags?
Tycker den börjar bli lite slöare ju längre tid man har kört med den.
tappar kraften genom hela registret

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...