Försäkra din racehoj

YamahaJojje skrev:
76900kr inköp + att delarna man klämt dit räknas in i värdet har jag för mig kan inte priserna på delarna men det var iaf Öhlins framgaffel/bakdämpare och rinaldikit så långt över 100k
Jag antar att premien baseras på det faktiska värdet, om man har en hoj för 40 papp så borde premien baseras på detta, jag ska ringa i morrn :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Jag antar att premien baseras på det faktiska värdet, om man har en hoj för 40 papp så borde premien baseras på detta, jag ska ringa i morrn :tummenupp

Berätta gärna vad dom sade sen. Jag är också intresserad.

Jag har pratat med LF och de tar 1260 sek för helår/delkasko på min TZ. Då är maxvärdet för hoj och delar 80 lakan.

Goodstuff skrev:
Jag har pratat med LF och de tar 1260 sek för helår/delkasko på min TZ. Då är maxvärdet för hoj och delar 80 lakan.

Kan jag hitta nåt i den prisklassen för min hoj så slår jag till. Tack för info.

Goodstuff skrev:
Bra premie :tummenupp Självrisk vid stöld 2000:-???

YamahaJojje skrev:
Vafan! En "sporthoj" som är billigare i försäkring en min Motocross... Måste ringa LF

Lägre försäkringsvärde dock, sedan är jag gammal och bor på landet.
Det är även ok med delat garage om det är ett registrerat inbrott och ingen nyckel använts.

Goodstuff skrev:
Lägre försäkringsvärde dock, sedan är jag gammal och bor på landet.
Det är även ok med delat garage om det är ett registrerat inbrott och ingen nyckel använts.
Jag bor långt ut på landet :D Fast min hoj har ju iofs svinigt värde... Funderade på att sluta köra Motocross och börja med RR men det får vänta lite..

YamahaJojje skrev:
Jag bor långt ut på landet :D Fast min hoj har ju iofs svinigt värde... Funderade på att sluta köra Motocross och börja med RR men det får vänta lite..

Vet inte om det spelar in men jag har alla mina försäkringar hos LF. Bil, hus, firma, olycksfall, barn, mc etc.

Jo det gör det framförallt faktumet att du har hus/hemförsäkring där.

Deras nya regler är att dom inte försäkrar din hoj om du inte är helkund hos dem.

För jävligt.

/M

Goodstuff skrev:
Vet inte om det spelar in men jag har alla mina försäkringar hos LF. Bil, hus, firma, olycksfall, barn, mc etc.

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa