Försäkra CBR929 på en ung pöjk!

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.
tja jag är 19 år gammal och tänkte försäkra en cbr 929 00 på mig. Jag har ringt runt till några bolag och fått fram att folksam hade den billigaste försäkringen som låg på 17000 helår trafik om jag är medläm i SMC. Går det att hitta billigare än så mån tro? :va jag måste ju strya effekten till 25 kw men det bryr sig väl inga försäkringsbolag om? de utgår väl ändå från ursprungseffekten. någon som vet något bolag som inte gör så ? :)

Kolla med Saluansvar, fick ett riktigt bra pris när hojen stod på mig (18år). Annars går det att ha folksams försäkring skriven på morsan eller farsan, de tillåter alla inom samma hushåll att bruka fordonet, om du bor hemma.

ska du inte ha helvförsäkring så skulle jag lätt ringa till if, jag har en 954rr -02 är 24 år och tog kortet i år, trafik kostade mig 3410 om året och halv skulle kostat mig 7956, men då är självrisken på brand/stöld 15k men lätt värt att ringa och kolla med dem !

If märkesförsäkring var billig! 7 k helår halv ej avställbar. Det trodde jag värkligen inte om IF. ringde dem förut om en 600cc och den skulle de ha 4 k i månaden för trafik. märkesförsäkringen gjorde värkligen skillnad! Salusansvar hade bara halvförsäkring och kostade 18 k helår. vill minnas att jag ringde länsförsäkringar och de gick på ursprungseffekten ? kan ha minnts fel.:tungan

Last edited:
Länsförsäkringar går på det.

Jo men tills olyckan är framme och de börjar kolla upp strypningar osv.
Vet ej hur pass hård kontroll och långt försäkringsbolagen går :va

Gör som alla andra kanske försäkra på föräldrarna eller mormor tex :D

(Björkner: jag hafde if på farsan. 9900 hel helår..954-02...)

Som tillexempel inlägget ovan mig :D

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!