Förreggad crosshoj / motard?

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
Jag har ett litet bekymmer. Försökte försäkra min racemotard, KTM 560 SMR -06´a för några månader sedan men fick besked att det gick inte pga avsaknaden av reg.nr. Snabbt och lätt fixade jag en förreggning och därmed ett regnummer. Ringer nu upp bolaget igen - och trot om du vill, men nu får jag inte försäkra den PGA att den HAR ett regnummer.. Iaf inte en såndär billig garageförsäkringsvariant, utan nu snackar vi 26.000kr för en halvförsäkring :tomten

Ni som stöldförsäkrat förregadde hojjar, vilket bolag och vad heter er försäkring exakt? Premie?

JA, jag har sökt :tungan

Det här låter ju onekligen mysko.
Du har väl knarren avställd? Är den avställd så kan du ju inte halvförsäkra den. Då är det en garageförsäkring du ska ha?
Ring Bilsport mc och hör vad dom säger.
Se för böveln till att den inte är påställd men obesiktigad iom att du fick ditt regnummer. För då tickar TFF:s taxa snabbare vilken topfuelknarr som helst.
//Tobbe

Malmö-motard skrev:
2509557 Jag har ett litet bekymmer. Försökte försäkra min racemotard, KTM 560 SMR -06´a för några månader sedan men fick besked att det gick inte pga avsaknaden av reg.nr. Snabbt och lätt fixade jag en förreggning och därmed ett regnummer. Ringer nu upp bolaget igen - och trot om du vill, men nu får jag inte försäkra den PGA att den HAR ett regnummer.. Iaf inte en såndär billig garageförsäkringsvariant, utan nu snackar vi 26.000kr för en halvförsäkring :tomten

Ni som stöldförsäkrat förregadde hojjar, vilket bolag och vad heter er försäkring exakt? Premie?

Skulle du fixa en garageförsäkring eller???

Hur gick det??? Har du lyckats hitta ngt???

Jag funderar på att köpa en 525 SMR 2005, men vill ju kunna försäkra den mot stöld och dylikt...

Är det möjligt???

En förreggad hoj har man bara trafikförsäkring på innan den är intypad av bilprovningen. Efter det går det enklare/bättre att försäkra den för vettiga priser.

Malmö-motard skrev:
2509557

Had exakt samma trubbel med min GASGAS 300 EC som jag hade för ett par år sedan, var stört omöjligt att få någon vettig förs.premie.
Lyckades landsvägsregga hojen (var det från fabrik) och sen kunde jag OFFROAD-försäkra den hos Bilsport och MC i Växjo...

Vet inte hur det är med KTM men dom har väl en massa 520/525/540... modeller som är gatreggade, borde inte vara några probs..

If all else fails... Ring ditt hemförsbolag och hör med dem, vet några som lyckats STÖLD-försäkra crossmaskiner på den (vet ej bolag/pris)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park