Förra helgens lek...

• Thread starter Thread starter Noc
  • Start date Start date

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Trots att vi envist vägrar erkänna att sommaren är över så var vi tvunga att plocka fram lite vinterleksaker för att få en jämn övergång till vintern :tungan

Vad tycks?

Bifogat

• 3a.jpg
    3a.jpg
    78.1 KB · Visningar: 471
Ni är inte riktigt kloka. Men ni är det på ett sympatiskt sätt. :D

Hibboi skrev:
2443103 man får inte stanna va?:va

Jag tror nog man får...
Vi kan enas om att man inte BÖR stanna.

Det finns ett par härliga filmer ute på nätet med vattenåka med snöskoter, bland annat en där en kille sänker en under iskanten på våren, dom drar upp killen och skotern, filmar hela tiden dom skruvar, för att sedan rycka igång skotern och åka tillbaka över vattnet....

Galningar, jag som inte ens gillar snöskotrar såg filmen flera gånger...

GuW skrev:
2443183 Jag tror nog man får...
Vi kan enas om att man inte BÖR stanna.

Det finns ett par härliga filmer ute på nätet med vattenåka med snöskoter, bland annat en där en kille sänker en under iskanten på våren, dom drar upp killen och skotern, filmar hela tiden dom skruvar, för att sedan rycka igång skotern och åka tillbaka över vattnet....

Menar du den där dom kör över en nästan forsande flod?

Paradoxy skrev:
2443213 Menar du den där dom kör över en nästan forsande flod?

Japp, den menar jag.
Jag är så totalt ointresserad av snöskotrar så jag körde baa en gång i fjol, trots att jag hade en till mitt förfogande hela vintern.
Det är nästan så att man blir lite mobbad som norrlänning om man inte gillar snöskotrar.

Noc skrev:
2443069 Trots att vi envist vägrar erkänna att sommaren är över så var vi tvunga att plocka fram lite vinterleksaker för att få en jämn övergång till vintern :tungan

Vad tycks?

Vilken fin flytväst du(?) inte har.. :rolleyes:

GuW skrev:

http://norrland.campus.luth.se/tobe/the-yellow-submarine.wmv :tummenupp

På tal om snöskotrar så åkte jag och min föredetta upp till hennes "sommarstuga" i Finland. Typ så långt upp åt helvete man kunde komma. Detta var på vintern och vi hade snackat om att där fanns en snöskoter vid stugan man kunde köra med. Motorgalning som man är så drog jag på mig den rosa sparkdräkten och bävernylonen.

Ut och körde ungefär 10 meter innan jag frös till is och åkte på tomgång rakt in i skogen. För helvete! Man glömmer ju lätt att -30 grader + 70km/h = Kelvin. Brrrr

man vänjer sig, låter som ett bra ställe att köra snöskoter på, japaner gillar dom trakterna, kolla norrsken m.m.

korvgubbe skrev:
2444115 barefeet = 8 bokstäver
barfota = 7 bokstäver

Finns det något i betydelsen i det engelska ordet som går förlorat om man använder svenskans motsvarighet? :va

Coolheten ?? ;)

lorkan skrev:
2444103 Du menar åka barfota? :fakta

korvgubbe skrev:
2444115 barefeet = 8 bokstäver
barfota = 7 bokstäver

Finns det något i betydelsen i det engelska ordet som går förlorat om man använder svenskans motsvarighet? :va

Och hur många bokstäver andvände ni för att skriva in whine?
Japp helt rätt där är ett till engelskt ord, tillrättavisa nu :D

Last edited:
på tal om barfotaåkning så kan jag meddela för er som inte har förstått det att det gör jävligt ont inan man har lärt sig det... Och då snackar vi inte om ont i fötterna. När jag och polarn pysslade med det för någon sommar sedan så åkte vi på en vattenskida och klev sedan av den. Det var just i avklivningsögonblicket man oftast gjorde en FacePlant Deluxe 3000 med en efterföljande horisontal mollbergare med skruv med 3/4 av kroppen ovanför vattenytan och resterande bland gäddor och alger.

StormBringer skrev:
2448037 på tal om barfotaåkning så kan jag meddela för er som inte har förstått det att det gör jävligt ont inan man har lärt sig det... Och då snackar vi inte om ont i fötterna. När jag och polarn pysslade med det för någon sommar sedan så åkte vi på en vattenskida och klev sedan av den. Det var just i avklivningsögonblicket man oftast gjorde en FacePlant Deluxe 3000 med en efterföljande horisontal mollbergare med skruv med 3/4 av kroppen ovanför vattenytan och resterande bland gäddor och alger.

Hmm, även känt som darwin at work :D

Noc skrev:
2443069 Trots att vi envist vägrar erkänna att sommaren är över så var vi tvunga att plocka fram lite vinterleksaker för att få en jämn övergång till vintern :tungan

Vad tycks?
Katigt :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!