Förnedrande för R1:an

500+ är inga problem.

Note: "Inga problem" är alltså definitionen på att man får ut kraften, inte att det håller i 30 000mil vid fullt busåka.

Men med 500 hk så är det i stort sett bara blocket i sig som är original.
Topp, vevaxel/stakar, kamaxel, turbo... Allt sånt är utbytt mot värre grejer.
Ska man behålla allt original och bara optimera så kanske man landar på 220 hk(?).
 
Men med 500 hk så är det i stort sett bara blocket i sig som är original.
Topp, vevaxel/stakar, kamaxel, turbo... Allt sånt är utbytt mot värre grejer.
Ska man behålla allt original och bara optimera så kanske man landar på 220 hk(?).

Så är det väl med de flesta bilar som inte är överdimensionerade typ skyline etc?
 
Inte första gången denna film kommer upp på olika forum.

Ägaren av bilen och killen som har lagt upp filmen har redan skrivit på flera siter att det inte var något som helst rejs utan de skulle dokumentera när de toppar Volvetten.
 
När det börjar sitta sånna här moterer i en Volvo 740 orginal, då kan jag också tänka mig köpa en :D
 

Bifogat

  • Screenshot-2.jpg
    Screenshot-2.jpg
    33.3 KB · Visningar: 90
Ja och vissa mc drar bilar med. Nu är ju bilen trimmad, Hur skulle det se ut om mc var % :uellt lika trimmad.
Som en jävla :hojraket

Tja, men visst finns det väl originalbilar som drar originalbågar också? Kanske inte i acc. men i toppfart och kurvfart. Utan någon som helst tanke på kostnad eller något annat...
 
Läser jag fel på rettans mätare eller kör han bara i 184? Eller kanske den är i Miles?

I vilket fall växlar han lite udda för att hänga på vid två tillfällen.

Grym Volvo i vilket fall :D
 
Så är det väl med de flesta bilar som inte är överdimensionerade typ skyline etc?

Precis! Det är typ bara superbilarna för minst 700 000 som drar r-hojarna original:)
Och de turbokonverterade hojarna drar väl trimmade bilar rätt lätt?
Det hade varit roligt att se ett race mellan en turbokonverterad sporthoj mot
en bil med ca 500hk.
 
Ja och vissa mc drar bilar med. Nu är ju bilen trimmad, Hur skulle det se ut om mc var % :uellt lika trimmad.
Som en jävla :hojraket

Ska vi snacka trimmat så är ju en retta rätt "trimmad" redan med.. är det 180hk!? på lika många kilo!? ur en litermotor. inte många sugmotorbilar som kommer över 100hk per liter ens en gång.
Hur bantad volvon än var så lär den inte kommit under 900kilo iaf, fördelat på dom hästarna ger inte lika gynnsamt effekt/viktförhållande som en r-etta har.
Nu var inte detta ett riktigt rejs men visst finns det bilar som drar hojar även utan att kosta multum.
I princip är det motorn o drivlinan som kostar i just den bilen.. en 740 får man ju nästan gratis.
En turbokonverterad hoj är ju inte heller gratis.
Det var en fin 745a iaf som jag skulle kunna tänka mig, kollade på en annan för ett par veckor sen här i blekinge som rullar ut på vägarna nästa år, han skulle ha runt 500ponnys i den med en turbo stor som fotboll.
Det jag skulle vilja se med den här jänkevolvon är hur f** han lyckas stanna häcken från 300 med dom sunkiga orginalbromsarna:va
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top