Förlorat körkort - Hjälp mig!

Emile

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
Honda
Hejsan grabbar,
Har fått hem i brevlådan en delgivning om mitt förlorade körkort, dock har jag inte varit hemma på två veckor, så brevet är daterat till två veckor sedan, jag är nu på väg att skicka in denna delgivning, men vill självklar att spärrtiden skall börja räknas så tidigt som möjligt, dvs. samma dag som jag fick delgivningen, om jag nu fyller i dagen för två veckor sedan på delgivningen kommer de att acceptera det eller kommer det börja räkna från det datum delgivningen kommer in till dem underskriven? Jag kommer även att bifoga ett brev där det står att jag tappat mitt körkort, då jag förlorade det på krogen förra veckan. Finns det något smart sätt att få dem att börja räkna från den dagen delgivningen kom hem i min brevlåda och jag borde ha skrivit på dem om jag varit hemma?

Hoppas ni förstår vad jag menar och ni kan hjälpa mig med detta? Liksom kan jag skylla på något?

Tack på förhand

Emil Stjernlöf

Tror de räknar från när det får in delgivningen oavsett. Dock så tycker jag att du ska skriva ett datum för typ 10-14 dagar sen och skylla förseningen på att du inte hann posta det innan du åkte bort.. har du tur så tar de hänsyn till det.. Det är ju trots allt bara 14 dagars skillnad när du får tillbaka det sen, kanske inte så mycket att bråka om?

Nackdelen är väl att det syns på poststämpeln vilken dag det gick iväg.

Men vafan, datera det med dagen du fick lappen. Det är värt ett försök.

Du fick en delgivning för två veckor sedan, men ska bifoga ett brev där det står att du förlorade det förra veckan :va

Ditt kort kan vara spärrat tillbaka till stenåldern, hindrar inte nån att använda det för det, polarn får fortfarande hem kravbrev från videoaffärer å dylikt trots att han tappade sitt legg ett år sedan.

GE FAN I Å SUPA BORT IDENTIFAKATONS HANDLINGAR! :fatta!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN