Förlorade kortet - men det står fel adress

Bestrid det så kommer det dimpa ner ett brev i din låda som säger "brott kan ej styrkas"...

gah! han har inte varit inloggad på hur länge som helst, jag skickade ett pm iaf så han svarar väl nån gång.

Nå hur mycket ska vi lägga in? Kan bli en maffig pott. Ja lägger en 5a på att han fick det tillbaka.

Han blev av med kortet och har sen dess iaf tagit nytt A-kort.

Mr K skrev:
1105252 Om du läser på lite så borde det inte vara några problem att företräda sig själv. Om där inte finns något rödlyse i korsningen på adressen så kan du inte heller åka dit för det.
Polisen kan inte ändra adressen i efterhand för kommer då antagligen att anses som ej trovärdig.

Jag har anlitat www.trafikjuristen.se men GOTT resultat. Slapp vårdslöshet i trafik och böter på 6800kr.
Jag körde med benen över styret.

Ps. Det får man numera göra om man kan anses som skicklig. Hovrätten tyckte att jag var det. :tummenupp

Hahaha...! Överklagade du alltså tingrättens dom och fick rätt i hovrätten? Vad gjorde dig till skicklig förare enligt hovrätten då? Det måste nog vara det roligaste jag hört på länge!!...

Edit: Shit vilken gammal tråd förresten, trodde den va "färsk"! :D:arsele

Last edited:
SWK skrev:
2531587 Hahaha...! Överklagade du alltså tingrättens dom och fick rätt i hovrätten? Vad gjorde dig till skicklig förare enligt hovrätten då? Det måste nog vara det roligaste jag hört på länge!!...

Hehe ja det lät skumt :va

SWK skrev:
2531587 Hahaha...! Överklagade du alltså tingrättens dom och fick rätt i hovrätten? Vad gjorde dig till skicklig förare enligt hovrätten då? Det måste nog vara det roligaste jag hört på länge!!...

Du det trodde jag med...Fast jag fick ju lite liv i tråden iallfal:2cool :whip

No_limit skrev:
2532359 Du det trodde jag med...Fast jag fick ju lite liv i tråden iallfal:2cool :whip

Starkt jobbat! Jag blev faktiskt nyfiken nu på hur det gått. Han lär ju berätta!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti