EBS
The one and only
Jag kommer troligtvis få ta om min lapp pga fortkörning. När jag sen tar om kortet, räknas antal år med körkort f.o.m. det år jag tog kortet från början eller f.o.m. när jag tar om det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
EBS skrev:Jag kommer troligtvis få ta om min lapp pga fortkörning. När jag sen tar om kortet, räknas antal år med körkort f.o.m. det år jag tog kortet från början eller f.o.m. när jag tar om det?
EBS skrev:Jag kommer troligtvis få ta om min lapp pga fortkörning. När jag sen tar om kortet, räknas antal år med körkort f.o.m. det år jag tog kortet från början eller f.o.m. när jag tar om det?
Jokela skrev:Jag blev av med kortet förra hösten för fortkörning, köpte en R1:a år och ringde runt lite efter försäkringar.
Länsförsäkringar var schyssta..dom sa att om man blivit av med kortet för rattfylla eller dylikt så räknade de om från noll. För en fortkörning så var det okej. Jag skulle fortfarande få full bonus.
Trygg-hansa var också schyssta..dom kollade i registret och såg att jag hade kort sen tidigare så dom gav mig också full bonus.
If däremot vägrade kolla bakåt i tiden utan räknade från att jag fick mitt "nya" kort. Det som däremot var roligt var att deras premie utan bonus var billigare än trygg-hansa och länsförsäkringar med full bonus![]()
![]()
Jaja ring runt å fråga!![]()
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |